راه اندازی وب سایت غربالگری کروناویروس ایالات متحده به صورت محدود

0
152

وب سایت غربالگری کروناویروس ایالات متحده با دسترسی بسیار محدود راه اندازی شد؛ البته این یک برنامه بهداشت عمومی نیست، بلکه یک برنامه آزمایشی است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، شرکت وریلی (Verily) که به شرکت خواهر گوگل شهرت دارد یک وب سایت غربالگری را برای افرادی که می‌خواهند تست COVID-19 را انجام دهند؛ راه اندازی کرده است. با این حال، وب سایت Verily بسیار محدود است و فقط در دسترس مردم منطقه خلیج سانفرانسیسکو کالیفرنیا قرار دارد و بیشتر یک برنامه آزمایشی است تا یک ابزار بهداشت عمومی.

در واقع، این وب سایت محدودیت‌های بیشتری نیز دارد؛ برای اینکه واجد شرایط باشید، باید 18 سال سن داشته باشید، بتوانید انگلیسی صحبت کنید و مقیم آمریکا باشید.

سؤال اولیه که در سایت Verily پرسیده می‌شود این است که “آیا شما در حال حاضر دچار سرفه شدید، تنگی نفس، تب یا سایر علائم هستید؟” اگر جواب “بله” است، به شما گفته می‌شود که این برنامه “مناسب شرایط شما نیست” و باید به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

سخنگوی «وریلی» در این باره گفت:

این وب سایت با همکاری مقامات بهداشت دولتی تدوین شده است. دلیل سؤال اولیه این است تا اطمینان حاصل شود که هر کسی به این شدت از بیماری دچار شده؛ جایی در این غربالگری ندارد و باید هرچه زودتر به مراکز درمانی برود.

اگر پاسخ شما “نه” است از شما خواسته شده است که با یک حساب گوگل وارد شده و یک فرم رضایت نامه آگاهانه را امضا کنید. جزئیات آن این است که اطلاعات شما ممکن است با مقامات بهداشت عمومی به اشتراک گذاشته شود.

پس از آن، از شما تعداد دیگری از سؤالات مربوط به غربالگری و علائم بیماری پرسیده می‌شود.

سایت وریلی در Project Baseline واقع شده است، که تا به امروز فقط برای ارتباط افراد با کارآزمایی بالینی بالقوه استفاده می‌شد. این زیرساخت‌ها برای جمع آوری و محافظت از داده‌های بهداشتی به کار گرفته می‌شوند. این سایت همچنین ادعا می‌کند که هر گونه اطلاعاتی که ارائه می‌کنید با شرکت بیمه به اشتراک گذاشته نمی‌شود یا به حساب گوگل شما متصل نیست؛ اگرچه برای استفاده از وب سایت به کارگیری یک حساب گوگل ضروری است.

در ادامه ممکن است یک سایت جامع‌تر و گسترده‌تری نیز به کار گرفته شود؛ زیرا مایک پنس معاون رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه اشاره کرد که به زودی یک سایت کامل‌تری را نیز ایجاد خواهند کرد،  وی در ادامه خاطرنشان کرد که دولت با سایر شرکت‌های فناوری همکاری می‌کند.

در حال حاضر روشن است که وب سایت Verily همانطور که در حال حاضر فعالیت خود را شروع کرده ، یک برنامه آزمایشی محدود و در دسترس است. حتی واضح‌تر این است که دولت هنوز اطلاعات کاملی در مورد چگونگی دسترسی آنها به آزمایش کروناویروس؛ در اختیار شهروندان آمریکایی قرار نداده است که امیدواریم این کمبودها رفع شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها