رشد فین تک ها در سال 98

0
220
رشد فین تک ها در سال 98

فین تک ها قرار است امسال تحت حمایت ویژه دولت و بانک مرکزی بتوانند رشد چشمگیری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، فین تک ها در سال گذشته توانستند جای ویژه ای در میان مردم باز کنند حالا حمایت دولت و بانک مرکزی را جلب خواهند کرد تا بیش از پیش موفق عمل کنند.

در همین رابطه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری معتقد است که کسب و کارهای استارت آپی در حوزه مالی در چند سال اخیر تلاش بسیار زیادی داشته‌اند و توانسته‌اند با رشد بسیار زیاد به جایگاهی مناسب دست پیدا کنند و این تلاش زیست بوم فین تک می‌تواند در سایه حمایت‌های دولت و بانک مرکزی با ایجاد زیرساخت و رفع موانع برای توسعه اقتصاد شرکت‌های فین تک ادامه داشته باشد.

این در حالی است که دبیر انجمن فین تک اعتقاد دارد امسال کار این فعالان این فناوری سخت خواهد بود. مهدی عبادی در این باره گفته است که «مهم ترین چالش فین‌تک‌ها در سال ۱۳۹۸ مسائل اقتصادی است که می‌تواند به آنها ضربه بزند و باید این دسته از مسائل مورد توجه قرار بگیرد چرا که انتظار می‌رود در سال جاری تعداد تراکنش‌ها افت پیدا کند؛ از سویی دیگر توسعه بازار نیز از چالش‌های مهم پرداخت یاران است تا بتوانند مشتریان بیشتری را با خدمات بهتر جذب کنند و سهم خود را از بازار پرداخت الکترونیک افزایش دهند که کار دشواری به شمار می‌رود و باید تمامی اکوسیستم برای به دست آوردن جایگاه بهتر تلاش کند.»

گفتنی است، در ایران در تمامی زیرشاخه‌های فین‌تک مانند، پرداخت، ارزهای رمزنگاری شده، بیمه، تأمین مالی جمعی استارتاپ‌های شاخصی فعالیت می‌کنند. مهم‌ترین چالشی که فین‌تکی‌ها در ایران با آن روبرو هستند رگولاتوری و قانون‌گذاری است. تعدادی از استارتاپ‌های شاخص فین‌تکی نیز به دلیل همین مشکلات در سال ۱۳۹۶ به یکباره توسط دادستانی فیلتر شدند که پس از پیگیری این کسب و کارها مجددا رفع فیلتر شدند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها