رشد مصرف اینترنت موبایل در کشور

0
449

کالاسودا – آخرین شاخص‌های مهم بخش ارتباطات کشور تا پایان سال ۹۶ منتشر شد. برمبنای این آمار، بیش از ۵۳ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند و ضریب نفوذ موبایل به ۱۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات، آخرین آمار شاخص های مهم بخش ICT را تا پایان سال ۹۶ منتشر کرد که برمبنای آن، ضریب نفوذ موبایل در کشور ۱۱۰ درصد است و ۵۳ میلیون نفر با موبایل به اینترنت وصل می شوند. این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ ضریب نفوذ موبایل در کشور ۱۰۴ درصد بود و ۳۳ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل بودند.

براساس شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۹۶، تعداد تلفن ثابت دایر شده در کشور به ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۶۹ خط رسید و ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۸.۷۱ درصد شد.

 این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ تعداد ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره تلفن ثابت در کشور دایر و ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز ۳۸.۵۴ درصد بود. این آمار نشان می دهد که توسعه ارتباطات در شاخص تلفن ثابت در کشور متوقف شده است.

از حیث شاخص تلفن همراه نیز تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۶۹ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۶۸ سیم کارت در کشور واگذار شده که از این تعداد ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ خط موبایل فعال است.

این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ ، تعداد ۱۵۴ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۸۸ سیم کارت توسط اپراتورهای موبایل واگذار شده بود که از میان این تعداد خط موبایل واگذار شده، ۸۲ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۰۴ خط موبایل فعال بود. برآوردها نشان می دهد که همچنان بیش از ۸۰ میلیون سیم کارت واگذار شده، در شبکه ارتباطی کشور فعال نبوده و بلااستفاده است.

                                                   با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید