چطور رمز های هک شده را در گوگل کروم متوجه شویم

0
221

امروز قصد داریم  به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور می توانید متوجه هک شده رمز های خود شویم یا اینکه در خطر هک شدن هستند را متوجه شویم. این موضوع رویه ای بسیار ساده ای دارد و با استفاده از چند مرحله بسیار ساده می توانید امنیت رمز های ورود خود را تایید کنید.

معرفی افزونه امنیتی Password Checkup Chrome

این قابلیت چند ماه پیش به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفتند و طرفداران مرورگر کروم با استفاده از این ویژگی تمام کاربران کروم می توانند شرایط بسیار خوبی را برای کاربران فراهم کنند. در واقع گوگل افزونه امنیتی Password Checkup Chrome را برای تمام کاربران منتشر کرده که با استفاده از این قابلیت می توانید به حفظ امنیت رمز های خود بپردازید.

در سال های اخیر یکی از بزرگترین نگرانی های کاربران را باید در مورد این موضوع دانست که حساب کاربری و رمز عبور آن ها در اختیار دیگران قرار گیرد. از این رو حفظ امنیت رمز های عبور علاوه بر کاربران برای توسعه دهندگان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد از این رو کروم با استفاده از این افزونه شرایط بسیار خوبی را برای امنیت کاربران ایجاد می کند.

در ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که این افزونه حساب های کاربری شما را بررسی می کند و زمانی که به شرایط مشابه در پایگاه اطلاعاتی هکر ها رسید برای شما هشداری ارسال می شود که بهتر است پسور خود را تغییر دهید و این رمز عبور امنیتی ندارد. از این رو با به روز رسانی و تغییرات مورد نیاز رمز های خود می توانید به خوبی از امنیت حساب های خود اطمینان پیدا کنید.البته در این میان توجه داشته باشید که گوگل رمز های عبور شما را بررسی می کند اما هیچ گاه آن ها را ذخیره نمی کند و امنیت حساب های شده از دید گوگل تضمین شده است.

معرفی افزونه امنیتی Password Checkup Chrome
 

آموزش استفاده از افزونه امنیتی Password Checkup Chrome

در گام نخست باید  این افزونه را در مرورگر خود نصب کنید از این را باید روی بخش سه دکمه در بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه extensions را انتخاب کنید و در این بخش به فروشگاه مرورگر کروم دسترسی پیدا کنید. افرونه مورد نظر را نصب کنید. این افزون به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

پس از نصب این افزونه در بالا سمت راست برای شما آیکون آن به نمایش گذاشته می شود.

پس از نصب این افزونه زمانی که وارد حساب کاربری خود می شوید پیامی برایتان ارسال می شود که رمز عبور شما ایمن نیست و برای جلوگیری از هک شدن باید آن را تغییر دهید.

آموزش استفاده از افزونه امنیتی Password Checkup Chrome

پس از اعلام این موضوع می توانید رمز حساب کاربری خود را تغییر دهید و تغییرات را برای خود ذخیره کنید.

برای به دست آوردن رمز های عبور ایمن نرم افزار های بسیار زیادی دارد که می توانید آن ها را از استور های رسمی دریافت کرده و آن ها را نصب کنید. به طور کلی بهتر است با استفاده از رمز های ایمن امکان هک شدن حساب های خود را کاهش دهید و با استفاده از این نرم افزار ها ضریب آسیب پذیری را نزدیک به صفر کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها