روباتی که امر حمل و نقل را بر عهده میگیرد

0
295
روباتی که امر حمل و نقل را بر عهده میگیرد|کالاسودا

روباتی که امر حمل و نقل را بر عهده میگیرد|کالاسوداکالاسودا – این نمونه های بزرگ روبات طراحی شده اند تا اطراف شما در فرودگاه و هتلها بچرخند و وسایل و چمدانهای شما را با خود حمل کنند.

شرکت الجی الکترونیک اعلام کرده است که روبات مفهومی بزرگی در اندازه های انسان طراحی کرده است که به نظر میرسد مناسب افرادی است که نمیخواهند هنگام خرید وسایل و چمدان خود را دنبالشان بکشند و این روبات ان را برایشان انجام خواهد داد.

الجی در نمایشگاه CES که این روزها در حال برگزاری است، با این ایده نوآورانه به نمایشگاه آمده است. الجی پیش از این نیز علاقه خود را روباتهای خدمتکار همانند ClOi نشان داده بود و نشان داد که همچنان به روباتهای خدمتکار، روباتهای حمل کننده و روباتهای حمل سبد خرید در فروشگاه ها علاقه دارد.

شرکت اعلام کرده است که این روباتها که نمونه اولیه آنها تولید شده بود اخیرا مرحله آزمایشی خود را با موفقیت در فرودگاه بین المللی اینچئون کره جنوبی پشت سر گذاشته است. در طی این طرح آنها غذا و چمدان افراد را حمل میکردند، این ازمایش ها از ان جایی موفق بود که هیچ کدام این ربات ها نوشیدنی و وسایل مسافران را روی زمین نریختند!

روباتهای خرید الجی نیز در فروشگاه های خرده فروشی گشت میزدند و به مردم کمک میکردند که محصولات مورد نظر خود را از طریق اپلیکیشن انتخاب کرده و این روبات آن را برایشان از قفسه بیاورد و حمل و نقل کند.

شرکت الجی این روبات ها را عامل اصلی تغییر شرکت الجی به شرکتی دارای هوش مصنوعی میداند. مشخص نیست که این روباتها چگونه الگوریتم یادگیری ماشینی پیچیده را به کار میگیرند، چیزی که جالب است این است که قرار است این روباتها در آینده دارای ظرفیت برقراری تعامل احساسی با مردمی که همراهشان هستند شوند.