روبات امنیتی به علت آزار بی خانمان ها اخراج شد

0
639
روبات امنیتی به علت آزار بی خانمان ها اخراج شد|کالاسودا

روبات امنیتی به علت آزار بی خانمان ها اخراج شد|کالاسوداکالاسودا_روبات امنیتی هوشمندی که در پارکینگ یک ساختمان در سان فرانسیسکو نگهبانی می داد به علت آزار شهروندان مجازات و اخراج شد.

این روبات وظیفه  دارد تا ضمن کنترل عبور و مرور خودروها ، مراقب باشد تا هیچ ماشینی از پارکینگ به سرقت نرود . اما در این میان یک مشکل وجود داشت و آن هم این بود که به علت سیستم گرمایشی و وضعیت مناسب این پارکینگ، تعداد زیادی بی خانمان هر روز برای گرم شدن به محیط پارکینگ پناه می آوردند .

در نتیجه روبات هوشمند مذکور برای خارج کردن این افراد از پارکینگ ، آنان را د نبال کرده و حتی کتک می زد . این موضوع به سرعت تبدیل به سوژه ای داغ شد و رسانه های طرفدار حقوق بشر اعلام کردند یک روبات حق ندارد به انسان ها آسیب برساند . این روبات توسط یک گروه مدنی در سان فرانسیسکو و با هدف تقویت امنیت و کاهش جرم و جنایت هایی مانند آسیب زدن به خودروها به کار گرفته شد.

اما در نهایت رفتارهایی کاملا متضاد با اهداف اولیه از خود نشان داد. بر اساس گزارش رسانه های محلی، برخی افراد بی خانمان محله های مختلف هدف حمله این ربات ها قرار گرفتند. مزاحمت این روبات ها تا حدی ادامه یافت که افراد بی خانمان برای مقابله با آنها مجبور به ریختن سس بر روی حسگرهایشان شدند.

افزون بر این ها برخی از فعالان حوزه تکنولوژی معتقدند این روبات ها از آمادگی لازم برای مقابله با جرم و جنایت برخوردار نبودند . موضوعی که می تواند حضور روبات ها در ایالات متحده را زیر سوال ببرد .

اکنون باید دید در آینده این روبات ها چه سرنوشتی خواهند داشت و آیا اخراجشان دائمی است یا موقتی .