روبات فضانورد رونمایی شد

0
307

کالاسودا_روبات  فضانورد توسط یک موسسه فضایی رونمایی شد. این روبات توسط آی بی ام طراحی شده است. روبات فضانورد با هدف پشتیبانی از فضانوردان در جریان سفرهای فضایی رونمایی شده است.

آی بی ام یک روبات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام« CIMON» را تولید می کند که مثل خدمه یک کشتی فضایی بسیار باهوش  عمل می کند. اما این روبات چه ویژگی هایی دارد:

_این روبات فضانورد  ابعادی به اندازه توپ بسکتبال دارد

_این روبات فضانورد هوشمند انگلیسی زبان است

_روبات فضانورد ویژه آزمایشگاه فضایی طراحی شده است

_طراح این روبات فضانورد ماتیاس بیکویک، مهندس سازنده تراشه IBM (IBM.N) و یکی از معماران اصلی هوش مصنوعی  است

_سیستم CIMON عملا دستورالعمل های گام به گام را طی سه آزمایش علمی برنامه ریزی شده ارائه می دهد

_ این سیستم در ماژول اروپایی ایستگاه فضایی برقرار می کند

_این روبات فضانورد به کاربران کمک می کند  دستورالعمل ها را از یک لپ تاپ بخوانند

_این محصول پردازش سختگیرانه ای دارد

حمایت مرکز هوافضای آلمان از روبات فضانورد

مرکز هوافضایی آلمان برنامه CIMON را طی سه جلسه یک ساعتی آزمود تا ببیند آیا این سیستم جوابگو است یا خیر. این سیستم با هشت دوربین دیجیتال اجرایی می شود.

جالب است بدانید مفهوم CIMON توسط کمیک های علمی تخیلی در دهه  1940 در فضا مطرح شده است. فیلیپ شوولین، مهندس آلمانی این پروژه قراردادی سخت افزاری برای توسعه این طرح بسته است.

به نظر می رسد آلمانی ها قصد دارند با کمک این طرح و طرح های مشابه تحولاتی قابل توجه در سیستم های فضایی خود ایجاد کنند. این سیستم ها می توانند به مرور زمان به رقبایی جدی برای شرکت های فضایی دیگر کشورها تبدیل شوند. پیش بینی می شود که روباتی مانند روبات فضانورد به سکوی موفقیت آلمانی ها تبدیل شود.

ایستگاه فضایی آلمان نزدیک به 600 هزار دلار صرف ارزیابی و بررسی این سیستم هوشمند کرده و پیش بینی می شود این سیستم هوشمند می تواند برای دیگر کشورها نیز مهم باشد. روبات های فضانورد به مرور می توانند عملیات های فضایی گسترده تری را بر عهده بگیرند و یا حتی می توانند منجر به موفقیت هایی خیره کننده شوند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید