روبات ها از مهرماه امسال  دانش اموز می شوند

0
294

روبات_ها_از_مهرماه_امسال_دانش_اموزکالاسودا-خبرهای جدید در مورد دنیای روبات ها حکایت از این موضوع دارند که از پاییز امسال روبات ها به مدرسه می روند .

شاید دیدن کودکان و نوجوانانی که همزمان با سال جدید تحصیلی به مدرسه می روند برای ما چندان عجیب به نظر نرسد.اما موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانیم قرار است امسال همزمان با کودکان و نوجوانان روبات ها هم به مدرسه بروند. درواقع امسال هم مدارس و هم مهدکودک ها میزبان روبات ها خواهند بود.

اما ماجرا دقیقا از چه قرار است ؟ برای پاسخ این سوال بهتر است نگاهی به گفته های کارن پانتا یکی از مسئولان دانشگاه ماساچوست آمریکا و سردبیر نشریه  IEEE WIEداشته باشیم. وی  معتقد است نرم افزارهای هوش مصنوعی و ربات های انسان نما نقش فزاینده ای در مهدکودک ها و آموزش های پیش دبستانی ایفا خواهند کرد.

درواقع به اعتقاد خانم پانتا در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور ربات ها در محیط های آموزشی پیش دبستانی خواهیم بود و آنها با استفاده از نرم افزارهای انتقال احساسات و عاطفه می توانند  با دیگر انسان ها در کلاس های درس تعامل داشته باشند. از این فناوری ها در آینده برای تدریس و تعلیم به طور گسترده استفاده خواهد شد.

بنابراین ربات ها  می توانند از طریق آموزش این مهارت ها از یک سو بر درک و دانش خود بیفزایند و از سویی دیگر  برای آموزش مهارت های اساسی زبانی، کدنویسی رایانه ای و کمک به برخی کودکان دارای مشکلات خاص ذهنی و حرکتی کمک کنند.

یکی از این برنامه های آموزشی  رباتیک Newsela نام دارد. برنامه ای که  ارتقای توانایی های کودکان برای خواندن مطالب مختلف را ممکن می کند و اخبار ساده را بر روی یک برنامه خاص در محیط تبلت به نمایش می گذارد. در حال حاضر در 75 درصد از کلاس های درس در آمریکا از این خدمات بهره گرفته می شود.

ربات خاص دیگری که به همین منظور طراحی شده Pepper یا فلفل نام دارد . هدف از طراحی این روبات کمک به سالمندان یا معلولان است . درواقع گروهی از افراد که نیاز به همراهی دارند. این ربات به نرم افزار تشخیص عواطف و احساسات  نیز مجهز است و می تواند حال و هوای انسان ها را از طریق بررسی لحن و حالات چهره آنها درک کند

نکته جالب اینکه بررسی ها نشان می دهد آمریکا در زمینه استفاده از فناوری های روباتیک در کلاس های درس از کشوری مانند سنگاپور و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی عقب  تر است .

بنابراین به نظر می رسد آمریکایی ها در تلاشند از طریق روبات جدید خود نرخ قدرت روباتیک خود در بین دیگر کشورها را افزایش دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها