روش دانلود پادکست در اندروید و iOS

0
3145

با ظهور پادکست‌ها زمینه برای فعالیت بسیاری از اپلیکیشن های پادکست فراهم شده است. روش استفاده از این اپلیکیشن ها و دانلود پادکست به وسیله‌ی آن‌ها بسیار آسان است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از دیجیتال‌ترندز، شما می‌توانید از اپلیکیشن های اندروید و iOS استفاده کرده و قسمت‌های پادکست‌ موردنظرتان را به صورت خودکار دانلود کنید و آن‌ها را مرتب نمایید. این برنامه‌ها که از آن به عنوان podcatchers نام می‌برند معمولاً رایگان و ارزان هستند و کار کردن با آن‌ها راحت است.

چگونه پادکست مورد نظر را در اندروید و iOS دانلود کنیم؟

یک اپلیکیشن پادکست مناسب هم باید به یک کتابخانه جامع پادکست دسترسی داشته باشد و هم فرایند گوش کردن به پادکست‌ها در آن به آسانی انجام شود. چنین برنامه‌هایی رابط کاربری آسان و سریعی دارند. به عنوان مثال اپلیکیشن پادکست Pocket Casts برای یافتن پادکست‌های ترند، مهم و محبوب به شما کمک می‌کند و شما از نوار جست‌وجو درون آن نیز می‌توانید پادکست‌های خود را پیدا کنید.

در این اپلیکیشن یک تب Top وجود دارد؛ که محبوب‌ترین پادکست‌ها در بین کاربران را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید در پادکست‌های موردنظرتان مشترک یا به اصطلاح subscribe شوید. در این صورت بدون نیاز به دانلود قادر هستید به آن‌ها گوش دهید.

subscribe در بیشتر برنامه‌های پادکست به آسانی انجام شده و با ضربه زدن به روی یک دکمه است – در این برنامه نماد “+” یا علامت تیک کنار نام پادکست فعال خواهد شد.

در صورت مشترک شدن در یک پادکست، در زمان ارائه قسمت جدید، برنامه به شما هشدار می‌دهد. در این صورت می‌توانید آن را دانلود کرده و یا آن را پخش کنید.

شما با کلیک کردن بر روی نماد سه نقطه در قسمت بالا وارد بخش گزینه‌ها می‌شوید. در این بخش قابلیت‌های دیگری مانند مرتب‌سازی قسمت‌های پادکست، مدیریت و بایگانی گزینه‌ها و … قرار داده شده است.

برخی از پادکست‌ها آخرین قسمت‌های پادکست‌های مشترک شده را به طور خودکار دانلود می‌کنند. در مورد Pocket Casts، این قابلیت به صورت یک گزینه‌ در تنظیمات اصلی پادکست در دسترس است.

استفاده از اپلیکیشن های پادکست اندروید و iOS ، گوش کردن به پادکست‌ها را بسیار آسان کرده است. در این برنامه‌ها شما به قابلیت‌ها مختلفی از جمله افزایش سرعت پخش و یا کاهش صدا نیز دسترسی دارید.

بهترین اپلیکیشن های پادکست اندروید و iOS

در این بخش با بهترین اپلیکیشن های پادکست اندروید و iOS به صورت لیست‌وار آشنا می‌شوید:

اپلیکیشن گوگل پادکست (Google Podcasts): رایگان

این برنامه با رابط کاربری تمیز خود به میلیون پادکست دسترسی دارد و شما می‌توانید از طریق دستیار صوتی گوگل نیز به این پادکست‌ها دسترسی داشته باشید و به آن‌ها گوش دهید.

اپلیکیشن پادکست Castbox (رایگان / خرید درون برنامه)

این اپلیکیشن پادکست با دسترسی به بیش از یک میلیون پادکست، همگام سازی ابری و پشتیبانی از Chromecast و Amazon Echo یکی از بهترین‌ها در این زمینه است.

اپلیکیشن پادکست Pocket Casts (چهار دلار)

این برنامه پادکست با قیمت 4 دلار در بیشتر سیستم عامل‌ها در دسترس است و نیازی به پرداخت ماهیانه ندارد. این برنامه به بیش از 200000 پادکست دسترسی داشته و ویژگی‌های کاربردی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اپلیکیشن پادکست Overcast(رایگان / 10 دلار)

کاربران iOS ممکن است اپلیکیشن پادکست Overcast را به موارد دیگر ترجیح دهند. این برنامه در Apple Watch نیز کار می‌کند و یکی از متنوع‌ترین پادکست‌ها برای طرفداران اپل است. نسخه پشتیبانی شده این برنامه رایگان است؛ اما اگر نسخه Premium استفاده می‌کنید؛ باید 10 دلار در سال بپردازید.

برنامه پادکست Stitcher Radio(رایگان / خرید درون برنامه‌ای)

این برنامه ممکن است نسبت به موارد قبلی قوی نباشد؛ اما ویژگی‌های خوبی از جمله اتصال با Android Auto، Apple CarPlay در آن قرار داده شده و در تبلت ها نیز کار می‌کند و همچنین دارای قابلیت همگام سازی با الکسا است.

اپلیکیشن Apple Podcasts (رایگان)

کاربران اپل نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی ندارند. اپلیکیشن بومی Apple Podcasts قابلیت‌های خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط: نحوه گوش کردن به پادکست در آیپد، آیفون یا اندروید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها