روش متفاوت آلمان در برخورد با چین و هواوی

0
225

سیاستمداران و مدیران آلمانی برای تقویت روابط با چین در زمان تنش هنگ کنگ و موضوع حضور یا عدم حضور 5 جی هوآوی در آلمان، یک  سازمان و اتحادیه شبکه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، موسسان می گویند که نهاد “China-Bridge” از “Atlantic-Bridge”، یک سازمان غیرانتفاعی که در سال 1952 برای تقویت دوستی آلمانی و آمریکا تشکیل شده است و دارای 500 تصمیم گیرنده در زمینه‌ی تجارت، سیاست، علم و رسانه بوده، شکل گرفته است.

چین یک شریک تجاری مهم برای آلمان در زمینه‌ی صادرات است. این دو کشور در نیمه اول سال گذشته تقریباً 100 میلیارد یورو کالا معامله کردند.

Hans-Peter Friedrich سیاستمدار محافظه کار اهل ایالت باواریا (Bavaria) آلمان و رئیس این نهاد به رویترز گفت: “چین یکی از قدرت‌های جهانی خواهد بود که در این قرن شکل می‌گیرد. آلمان به گفتگو با رهبران تجاری، سیاستمداران و جامعه مدنی نیاز دارد.”

اعضای دیگر این نهاد شامل Andreas Hube، مدیر شرکت نرم افزاری SAP و رئیس Sino German Hi Tech Park Holding در هایدلبرگ، Mike De Vries است. دست اندرکاران گفتند که ایده تشکیل این نهاد، مقابله با مشاجرات سیاسی روزمره نیست بلکه ایجاد کانالهایی برای گفتگو بین شهروندان و نهادهای هر دو کشور است.

روابط آلمان با چین در 14 سال گذشته بطور چشمگیری عمیق‌تر شده است و آنگلا مرکل صدر اعظم آن را بزرگترین اقتصاد اروپا می‌داند. وی به طور مرتب از این کشور بازدید می‌کند و قصد دارد چین را در اولویت قرار دهد. اعتراضات خشونت آمیز در هنگ کنگ سفر مرکل به چین را در ماه سپتامبر تحت الشعاع قرار داد، جایی که وی به همراه یک هیئت تجاری بزرگ، پکن را تحت فشار قرار داد تا بازارهای خود را باز کند.

ائتلاف مرکل و آلمان طی چند هفته یا چند ماه آینده درباره قوانین امنیتی برای شبکه 5 جی آلمان که ممکن است فعالیت هوآوی را پس بزند؛ تصمیم خواهد گرفت. نهاد China-Bridge قبلاً به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به ثبت رسیده و اکنون به دنبال پشتیبانی مالی است

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها