رونمایی از فناوری +Quick Charge 3 کوآلکوم برای گوشی‌های ارزان

0
1030

کوآلکوم از فناوری جدید خود برای گوشی‌های مقرون به صرفه به نام +Quick Charge 3 رونمایی کرد. با این فناوری می‌توان 50 درصد از باتری گوشی را در 15 دقیقه شارژ کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیرچاینا، بعد از نمایشگر بی حاشیه و دوربین چند گانه، ترند این روزهای بازار موبایل «شارژ سریع» شده است.

این روزها اغلب گوشی‌ها با باتری پرحجم راهی بازار می‌شوند و کاربران تقاضا دارند تا گوشی‌هایشان زودتر از قبل شارژ شود.

به همین خاطر برخی سازندگان مانند شیائومی، اوپو و حتی برند Vivo در این نبرد حضور یافته و تلاش دارند تا به بهترین فناوری شارژ سریع دست پیدا کنند.

قبلا داشتن شارژ سریع 18 واتی عظمتی بود اما اکنون شارژ 65 واتی در بازار وجود دارد.

البته متاسفانه این رویکرد فعلا درباره گوشی‌های پریمیوم دنبال می‌شود و بسیاری از گوشی‌های میان رده در فناوری 18 واتی مانده‌اند.

اما حالا کمپانی کوآلکوم با معرفی فناوری جدید +Quick Charge 3 سعی دارد برای گوشی‌های مقرون به صرفه نیز این امکان را فراهم سازد تا در کمترین زمان ممکن شارژ شوند.

کوآلکوم پیش‌تر در سال 2017 فناوری +Quick Charge 4 را معرفی کرده بود و طبیعتا باید فناوری 5 و +5 را معرفی می‌کرد اما حالا با معرفی +3 قصد دارد گوشی‌های مقرون به صرفه را نیز از این فناوری بهره‌مند سازد تا با تراشه اسنپ دراگون 765G کارشان راه بیفتد.

طبق این فناوری در عرض 15 دقیقه 50 درصد گوشی شارژ خواهد شد.

قرار است فناوری جدید +Quick Charge 3 روی گوشی‌های Mi 10 Lite Zoom و Mi 10 Youth نصب و عرضه شود.

گفتنی است فناوری +3 که 50 درصد را در عرض 15 دقیقه پر می‌کند، 35 درصد کمتر از نسل قبل بهینه بوده و 9 درصد هم خنک‌تر شارژ می‌کند.

همچنین ضمن پشتیبانی از دستگاه‌های نسل قبل، از یو اس بی تایپ A و C و اکسسوری‌های مرتبط پشتیبانی می‌کند. فناوری جدید از آی سی‌های PMIC مانند SMB1395/SMB1396 پشتیبانی کرده و نیاز به اجزای خارجی تراشه محافظت از ولتاژ و مقاومت حسگر را مرتفع می‌سازد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها