رونمایی پردازنده های جدید اینتل موکول به ۲۰۱۹ شدند

0
384

کالاسودا – پردازنده کانن لیک ۱۰ نانو متری اینتل تا فصل تعطیلات ۲۰۱۹ وارد بازار نخواهند شد و به نظر می رسد که این شرکت این بازه زمانی را برای رونمایی از پردازنده جدیدش در نظر گرفته است.

 ونکاتا رندوچیتالا، مهندس ارشد  اینتل بیان کرد که پردازنده های ۱۰ نانومتری این شرکت تا زمان تعطیلات سال ۲۰۱۹ عرضه نخواهد شد. او در جریان یک کنفرانس تلفنی بیان کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، اینتل میزان بازدهی محصولات خود را بر اساس تولید تراشه ۱۰ نانومتری بهبود می بخشد.

او در جلسه پرسش و پاسخ در این خصوص توضیح داد  انتظار می رود که سیستم های قفسه ای که برای تعطیلات سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته ایم، سیستم های پرفروشی باشند و محصولات داده های مرکزی را نیز به زودی به بازار خواهد آمد. رابرت سوان نیز اضافه کرد که اینتل خط تولید بسیار خوبی از محصولات ۱۴ نانومتری را در بازارهای اصلی و سرور خود عرضه میکند ، زیرا این شرکت همچنان به فناوری پردازش ۱۰ نانومتری می پردازد.

اولین تراشه های ۱۰ نانومتری اینتل Cannon Lake در ۲ in 1 PC قرار بود در ژانویه ۲۰۱۷ رونمایی شوند اما این امر هرگز اتفاق نیفتاد. اینتل به جای تولید انبوه کانن لیک رونمایی از آن را تا سال ۲۰۱۸ به تاخیر انداخت. سال ۲۰۱۸ نیز مشکلات تولید آن را تحت تاثیر قرار داد. کوچک بودن اجزای این پردازنده، فرایند تولید را مشکل کرد و تولید تراشه های معیوب را بالا برد. همین امر سبب شد که تولید این تراشه به سال ۲۰۱۹ موکول شود.

اما اینتل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ هشدار داد که تراشه های ۱۰ نانومتری آن تا سال ۲۰۱۹به علت مشکلات مربوط به تکنولوژی پردازنده های ۱۰ نانومتری وارد بازار نخواهند شد. همانطور که در لیست لپ تاپ های اخیر مشاهده کردیم، این شرکت هنوز هم تراشه های ۱۰ نانومتری را در حجم بسیار کم تولید می کند و تولید انبوه آن تا اواخر سال ۲۰۱۹ اتفاق نخواهد افتاد.

مدیر اینتل می گوید: یه یاد داشته باشید که ۱۰ نانومتر یک هدف چالشی تسریع کننده است و چالشی که ما با این تراشه های ۱۰ نانومتر داریم، انتقال تمام ماژول هایی است که باید بر روی این برنامه اجرا شود.

اگرچه او اذعان کرد که در پس ساخت این تراشه ، میزان زیادی ریسک و درجه تاخیر وجود دارد که در نقشه راه شرکت اعمال شده است. دقیق بودن این مسئله برای اینتل بسیار مهم است. او بیان کرد که این شرکت بیش از ۷۰ درصد بهبودهای خود در این مسئله را طی چند سال گذشته انجام داده است. با این حال پردازنده ۱۰ نانومتری اینتل باید کاملا ایده آل باشد تا بتواند در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار بگیرد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید