روی گوشی موبایل سونوگرافی بگیرید

0
5435

کالاسودا_تماشای سونوگرافی روی موبایل هوشمند محقق شد. این اقدام بر اساس تلاش های گروهی از پژوهشگران رخ داده است.

استفاده از سیستم خانگی سونوگرافی

سیستم فراصوت یکی از ارکان اصلی این سیستم سونوگرافی است. این سیستم سونوگرافی را می توانید در هر مکانی مورد استفاده قزار دهید. این روزها بسیاری از مردم در تلاشند تا بارداری سالم و بی حاشیه ای داشته باشند.

استرس و مشکلات زندگی باعث می شود افرادی که قصد دارند باردار شوند با مشکلاتی مواجه شوند اما یکی از رایج ترین روش ها برای بررسی بارداری استفاده از سیستم سونوگرافی است.

سیستم های سونوگرافی اغلب در مطب پزشکان یا کلینیک های باروری وجود دارد. اما اکنون این سیستم ها وارد خانه افراد شده است.

استفاده از اطلاعات سونوگرافی با کمک سیستم های فراصوت

پژوهشگران نوعی از محصولات  فراصوت و  جدید را طراحی کرده‌اند که می تواند با قیمتی بسیار پایین سیستم سونوگرافی را وارد خانه کند.

شاید اطلاع نداشته باشید که اسکنرهای سونوگرافی معمول از بلورهای پیزوالکتریک برای نمایش تصاویر داخل بدن استفاده می‌کنند و آنها را به کامپیوتری که سونوگرام ایجاد می‌کند، ارسال می‌کنند.

اما اکنون  مهندسان دانشگاه بریتیش کلمبیا کریستال‌های پیزوالکتریک را با استوانه‌های بسیار ریز ارتعاشی جایگزین کردند. این استوانه‌های ریز از رزین پلیمر درست شده‌اند و polyCMUT نام دارند و ساخت آنها بسیار ارزان تمام می‌شود.

این دستگاه چه ویژگی هایی دارد؟

_دارای استوانه‌های سیلیکونی

_ نیروی محرکه  این دستگاه تنها 10 ولت است و بسیار کم مصرف ارزیابی می شود

_با کمک این د ستگاه سونوگرافی می توان وضعیت سلامتی بانونان باردار را در دور افتاده ترین مناطق جهان رصد کرد

تیم طراح چه می گویند ؟

تیم طراح می گویند نه تنها محصولی مقرون به صرفه، بلکه محصولی انعطاف‌پذیر طراحی کرده اند، چرا که می‌تواند در اطراف بدن برای اسکن آسان‌تر و نمایش دقیق‌تر و همچنین بدون هزینه زیاد مورد استفاده قرار گیرد.

محققان امیدوارند که با کوچک‌تر کردن اندازه این مبدل‌ها، می‌توان از آنها برای اسکن رگ‌ها و شریان‌ها استفاده کرد. حتی می‌توان این دستگاه را به قفسه سینه متصل کرد تا به‌صورت روزانه شرایط قلبی‌ افراد را نظارت کند.

اگر باردار باشید احتمالا از مطالعه این خبر لذت برده اید و اگر قصد بارداری دارید احتمالا از خرید چنین محصولی خوشحال می شوید. فارغ  از اینها محصول فوق می تواند در مواقع بجرانی مثل زلزله نیز بسیار کاربردی باشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید