چطور زبان سیستم عامل ویندوز 10 را تغییر دهیم؟

0
345
چطور زبان سیستم عامل ویندوز 10 را تغییر دهیم؟

زبان پیش فرض سیستم عامل ویندوز انگلیسی است، با این وجود بسیاری از کاربران هستند که نمی توانند از زبان انگلیسی استفاده کنند و نیاز دارند آن را به زبان مادری خود تغییر دهند. از این رو قابلیتی روی تمام ویندوزها وجود دارد که می تواند زبان مورد نیاز خود را انتخاب کرد. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور زبان سیستم عامل ویندوز 10 را تغییر دهیم.

تغییر زبان پیش فرض سیستم عامل ویندوز 10 بسیار ساده است و کمتر از چند دقیقه می توانید این زبان را تغییر دهید.

دانلود و نصب زبان مورد نیاز

برای تغییر زبان پیش فرض به زبان مورد نیاز باید وارد بخش Start شوید و گزینه Settings را انتخاب کنید. در بخش تنظبمات باید وارد قسمت Time and Language شده و گزینه Region and Language را انتخاب کنید. در این بخش باید گزینه “+” را انتخاب کرده و زبان موردنیاز خود را به بخش زبان ها اضافه کنید. این زبان ها به طور پیش فرض بر اساس حروف الفبا قرار گرفته آن و باید زبان مورد نیاز خود را دانلود کنید.

به بخش “Time and Language” بازگشته و زبان های دانلود شده خود را مشاهده کنید. در این بخش سه گزینه در اختیار شما قرار می گیرد، استفاده به صورت پیش فرض، تنظیمات و همچنین حذف در اختیار شما قرار می گیرد. روی بخش تنظیمات کلیک کنید و زیبا و کیبورد مورد نیاز خود را دریافت کنید. اگر به بخش  “Clock, Language and Region” در کنترل پنل بروید و در قسمت زبان ها می توانید تنظیمات زبان های کلاسیک را مشاهده کنید.زبان پیش فرض سیستم عامل ویندوز انگلیسی است، با این وجود بسیاری از کاربران هستند که نمی توانند از زبان انگلیسی استفاده کنند

زبان پیش فرض خود را تغییر دهید

برای تغییر زبان ویندوز 10 باید به بخش  Region and Languageکنترل پنل رفته و زبان مورد نیاز خود را که در بخش قبل دانلود کره اید را انتخای کرده و سپس گزینه “Set as default “ را انتخاب کنید. پس از ری استارت کردن ویندوز شما خواهید دید که زبان پیش فرض به زبان دلخواه شما تغییر می کند.

پس از اجرای مراحل یاد شده به سوال چطور زبان سیستم عامل ویندوز 10 را تغییر دهیم پاسخ خواهید داد، البته این ویژگی مختص ویندوز 10 نیست و در نسخه های قدیمی تر نیز می توان از آن بهره برد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها