چگونه با ساخت رمز امنیتی از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

1
678
چگونه با ساخت رمز امنیتی از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

ساخت رمز امنیتی موضوعی است که به طور کلی کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد و بیشتر کاربران ترجیح می دهند از رمزهای بسیار ساده در سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای شخصی خود استفاده کنند. همین موضوع خطر هک شدن اطلاعات کاربران را افزایش می دهد. بر اساس اطلاعات موجود تا چند سال آینده حساب های کاربری افراد به بیش از 200 مورد می رسد، در نتیجه ساخت رمز امنیتی اهمیتی روزافزون دارد.

زمانی که صحبت از هک شدن باشد، کاربران این موضوع را رد کرده و احساس می کنند هک شدن اطلاعات تنها مربوط به برخی شرکت ها یا افرادی است که اطلاعات مهمی به همراه دارند، اما این موضوع واقعیت ندارد. این روزها اخبار دنیا پر از مواردی است که نشان می دهد حساب تعداد زیادی از کاربران هک شده است. در نتیجه برای امن ماندن از این حمله باید خود را ایمن سازیم. در این بررسی قصد داریم به نحوه ساخت یک رمز امنیتی قدرتمند بپردازیم.

عبارت های طولانی؛ نکته کلیدی در ساخت رمز امنیتی

در حال حاضر اصلی‌ترین فاکتور برای تولید یک پسورد قدرتمند، پیچیدگی و طولانی بودن آن پسورد است. هر کاراکتر اضافی، پسورد شما را در برابر حملات Brute Force مقاوم‌تر می‌کند. به همین دلیل توصیه می شود که برای ساخت یک پسورد حداقل از 16 کاراکتر استفاده کنید.عبارت های طولانی؛ نکته کلیدی در ساخت رمز امنیتی

یک پسورد خاص انتخاب کنید

استفاده از تنها یک پسورد در تمام شبکه های اجتماعی و حساب های کاربری، بزرگ ترین ایراد در بخش امنیتی محسوب می شود. به همین منظور بهتر است برای هر کدام از حساب های کاربری خود از یک رمز استفاده کنید. در همین راستا پیشنهاد می شود به دلیل حفظ این رمزها از نرم افزاری هایی که این روزها گسترش پیدا کرده و در استورهای رسمی اپل و گوگل نیز موجود هستند، استفاده کنید. البته برخی از حساب ها ازجمله حساب های بانکی همواره رمز یک بار مصرف در اختیار کاربران قرار می دهند.

از عبارت های تصادفی استفاده کنید

این موضوع را که «رمزی را انتخاب کنم که یادم نرود»، فراموش کنید. در بسیاری از موارد پیشنهاد می شود که رمزهای تصادفی انتخاب کنید. نرم افزارهای یاد شده، رمزهایی را در اختیار شما قرار می دهند که ترکیبی از عبارات گوناگون است و قابل هک شدن نیست. با یک جست و جوی ساده می توان وب سایت ها بسیاری را یافت که تنها با یک کلیک، شما را در ساخت رمز امنیتی کمک می کنند.

با توجه به موارد یاد شده به این نتیجه می رسیم که انتخاب و ساخت رمز امنیتی بسیار حائز اهمیت است؛ این کار زمان خاصی را به خود اختصاص نمی دهد و به راحتی می توان رمزها را تغییر داد. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که به طور کلی بهتر است هر چند وقت یک بار، رمز حساب های کاربری خود را تغییر دهید.ساخت رمز امنیتی موضوعی است که به طور کلی کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
کامی
کامی
5 سال پیش

مرسی از مطلب خوبتون