چطوروای فای خود را بدون انتشار رمز به اشتراک بگذاریم؟

0
172
چطوروای فای خود را بدون انتشار رمز به اشتراک بگذاریم؟

اینترنت امروزه در تمام محیط ها قرار دارد و نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت، از این رو در تمام محیط ها دوستانه و اداری نیاز به اشتراک گذاری اینترنت وجود دارد، با این وجود ممکن است به دلایل مختلف علاقه ای به اشتراک گذاری رمز وای فای خود نداشته باشید، به همین دلیل روش جالب توجهی دارد که در این بخش به شمار کمک می کند.

یکی از مواردی که در این زمینه بسیار کاربردی است را باید استفاده از QR Code ها دانست. در واقع شما می توانید با استفاده از این ویژگی رمز های خود را به کد های قابل تشخیص گوشی های هوشمند یا کامپیوتر ها تبدیل کنید و از این طریق بدون اشتراک گذاری رمز وای فای اطرافیان شما می توانند به اینترنت وای فای متصل شوند.

این روش بسیار ساده است و کاربران پس از اسکن کیو آر کد ایجاد شده می توانند به وای فای متصل شوند. در نظر داشته باشید که این روش برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS کاربردی است و برای استفاده از آن باید مراحل زیر را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که سایت های مختلفی می توانند نام و رمز عبور وای فای شما را به QR Code تبدیل کند و در این میان می توان به وب سایت هایی مانند zxing.appspot.com یا www.qrstuff.com مراجعه کرده و از این طریق به ایجاد این کد ها بپردازید.

آموزش ساخت QRCode برای اشتراک گذاری رمز وای فای

  • در گام نخست وارد یکی از وب سایت های معرفی شده شوید و گزینه ‘WiFi Network’ یا ‘WiFi Login’. را انتخاب کنید.
  • در بخش ‘SSID’ نام شبکه وای فای خود را انتخاب کنید.
  • حال در بخشی که برای رمز عبور نمایش داده می شود پسورد خود را انتخاب کنید.
  • نوع شبکه خود را انتخاب کنید، معمولا باید گزینه WPA را انتخاب کنید.
  • گزینه Generate را انتخاب کنید و در این بخش می توانید QR code ایجاد شده خود را دانلود کنید.

آموزش ساخت QRCode برای اشتراک گذاری رمز وای فای

پس از دریافت این کد می توانید آن را برای اطرفیان خود به اشتراک بگذارید. کاربران گوشی های هوشمند آیفون می توانند با اسکن کد مورد نظر از طریق دوربین عکاسی خود به اینترنت وای فای متصل شوند و این قابلیت نیز برای بیشتر گوشی های هوشمند اندرویدی وجود دارد. با این حال اگر گوشی موبایل شما به طور خودکار به اسکن این کد ها نمی پردازد می توانند نرم افزار های مختلفی را برای این موضوع استفاده کنید. نرم افزار های متنوعی در استور رسمی گوگل وجود دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها