سالگرد 25 سالگی بازی خاطره انگیز Doom

0
908
بازی Doom

خبری به دست ما رسید که می تواند برای شما دوستان هم جالب توجه باشد. امروز سالگرد 25 سالگی بازی خاطره انگیز Doom است و خاطرات بسیاری را برای ما زنده می کند.

رونمایی از بازی خاطره انگیز Doom

از اسلحه شاتگان و BFG گرفته تا هیولاهای عجیب و غریب ، بازی Doom برای خیلی از ما یادآور خاطرات جذاب و جالبی است. می توانیم بگوییم یکی از تاریخ ساز ترین بازی های جهان همین بازی Doom است. اولین نسخه عمومی این بازی از طریق سرورهای FTP در دانشگاه ویسکانسین مدیسون در روز 10 دسامبر سال 1993 اکران شد. در همین روز بود که بازی ای که جان رومرو و جان کارمک ساخته بودند به کاربران معرفی شد. در همین روز بود که این بازی توانست دنیای جذابی را به ما معرفی کند.بازی خاطره انگیز Doom

نگاهی به گذشته

شاید خیلی راحت باشد که به گذشته نگاه کنیم بگوییم این بازی خیلی ساده ساخته شده ولی این بازی با طراحی خاص خود و هیولاهای متفاوت آن توانست نگاه دنیای بازی را به خود اختصاص دهد. برای پاسخ به سوال FPS و لگ در بازی چیست در این بخش کلیک کنید.

می توانیم بگوییم که این بازی اولین بازی اول شخص در دنیای بازی بود. یک سال قبل سازنده های بازی یعنی کارمک و رومرو توانستند یک بازی بتا را خلق کنند ولی پس از مدتی بازی Doom را به بازار جهانی معرفی کردند.بازی خاطره انگیز Doom

اتفاقات جذاب بازی خاطره انگیز Doom

شما در این بازی می توانستید صدای هیولاها را از پشت درها بشنوید ، برای مثال تعدادی از تله ها هم در این بازی وجود داشت که به صورت اتوماتیک شما در آنها گرفتار می شدید و از میزان سلامتی شما کم می شد. در بخش هایی از بازی هم نور بازی به صورت ناگهانی قطع و بعد یک هیولا در پشت سر شما پدیدار می شد.

این موضوع را هم فراموش نکنید که این بازی دارای مراحل تک نفره ، چند نفره نیز بود که شما می توانستید به همراه چهار نفر دیگر در یک مسابقه Deathmatch با هم به رقابت بپردازید. خیلی از بازی های چند نفره که بعدها ساخته شد ، از این بازی الهام گرفته شده است مانند Counter Strike و Call of Duty.

می توانیم بگوییم که بازی Doom پدرخوانده بازی های تفنگی است. این بازی با تکنولوژی زمان خود پیشرفت کرد و به خوبی توانست دنیای گیم را زیر و رو کند. میلیون ها نفر این بازی را روی سیستم خود نصب و اجرا کردند. آماری که توسط شرکت مایکروسافت در سال 1995 منتشر شد نشان می داد که بازی Doom نسبت به دوران رونمایی خود بیشتر از قبل نصب شده است و این آماری شگفت انگیز برای این بازی محسوب می شد.بازی خاطره انگیز Doom

افسانه Doom

این در زمان رونمایی خود به قدری بازخورد خوبی داشت که سازنده های این بازی شگفت زده شدند. اگر همین الان نظرسنجی در مورد بازی های پرطرفدار تفنگی منتشر شود ، شکی نیست که بازی Doom در رتبه های بالا قرار خواهند گرفت. بد نیست که بگوییم که خیلی از نام های بزرگ کنونی موفقیت خود را مدیون بازی Doom هستند. بازی هایی مانند Battlefield ، Half Life ، Halo ، Gears of War همگی موفقیت خود را مدیون این بازی هستند.

نظر شما در مورد این بازی افسانه ای و جذاب چیست؟؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها