سامسونگ رهبر هوش مصنوعی دنیا می شود؟

0
737
سامسونگ رهبر هوش مصنوعی دنیا می شود؟

سامسونگ رهبر هوش مصنوعی دنیا می شود؟کالاسودا – سامسونگ گام هایی را جهات رهبر هوش مصنوعی شدن در دنیا برداشته و در همین راستا یک مرکز تحقیقاتی در کانادا افتتاح کرده است.

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یکی از زمینه های شگفت انگیز برای همه نقش آفرینان تکنولوژی در جهان است. اکنون گوگل در حال راندن در این مسیر و علوم کامپیوتر نسبت به دیگر رقبا است، اما دیگر شرکت ها دائما در تلاش هستند تا این موضع را بربایند و خود یکی از بهترین ها در زمینه علوم هوش مصنوعی شوند.

آخرین برندی که در این راه تلاش هایی را به انجام رسانده، سامسونگ بوده است. این غول تکنولوژی روز جمعه اعلام کرد که یک مرکز تحقیقاتی جدید در مونترال کانادا تاسیس کرده است. این دومین استقرار بزرگ سامسونگ در کانادا و اولین مقر در تورنتو است.

تخصص در تعامل انسانی – روبات

مونترال، مقر دانشگاه های بزرگ مونترال و مک گیل است که این دو موسسه به دلیل تخصصان در آموزش عمیق یا deep learning و تعامل انسان و روبات ها شناخته می شود. به همین خاطر این می تواند دلیل سامسونگ برای سرمایه گذاری در این لوکیشن باشد که یکی از اولویت های این برند برای مرکز تحقیق و توسعه آموزش های ماشینی و تکنولوژی تشخیص صدا است.

یکی از اولویت های مهم سامسونگ در حال حاضر، کمک از دستیار هوش مصنوعی بیکسبی برای رقابت با دستیار صوتی گوگل است. چو سونگ هوان، رئیس کمیته تحقیقات سامسونگ در این باره اظهار داشت که این شرکت امیدوار است از طریق سرمایه گذاری در هوش مصنوعی به دستاوردهای بزرگی برسد.

سامسونگ در این باره می گوید: با استفاده از قدرت هوش مصنوعی در محصولات و خدمات سامسونگ، ما روی ایجاد ارزش های جدید متمرکز می شویم که هرگز دیده نشده و قبل از ان تجربه نشده است. برای انجام این کار، هفت مرکز هوش مصنوعی جهانی  شامل مرکز هوش مصنوعی مونترال، می توانند نقش مهمی در این حوزه ایفا کنند.

سامسونگ مراکز هوش مصنوعی را در پنج شهر دیگر از قبیل سئول، سیلیکون ولی، نیویورک، کمبریج و مسکو اجرا می کند. این شرکت قصد دارد حدود 1000 دانشمند هوش مصنوعی را تا سال 202 استخدام کند و انتظار می رود که 40 درصد انها در خارج از کره جنوبی برای سامسونگ کار خواهند کرد. شکی نیست که این مراکز موجب افزایش فعالیت سامسونگ در حوزه های مختلف روباتیک و دستگاه های هوشمند دیگر اعم از خودروهای بدون سرنشین خواهد شد و تاثیر بسزایی در رشد این کمپانی خواهد داشت.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها