سرقت 49 میلیون دلار ارزرمز اِتیریِم از یک صرافی دیجیتال در کره جنوبی

0
182

صرافی محبوب کره جنوبی آپ‌بیت (UpBit) تأیید کرده است که در تاریخ 27 نوامبر، 342،000 سکه اِتیریِم(Ethereum) به ارزش حدود 49 میلیون دلار، از کیف پول آن به “کیف پول ناشناس” (یک دزد) منتقل شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، روند سرقت ارز رمزنگاری شده به این سادگی‌ها متوقف نخواهد شد و این بار یقه صرافی کره جنوبی، آپ‌بیت را گرفته است.

این مبادله به سرعت همه سپرده‌های رمزی و برداشت‌ها را به حالت تعلیق درآورد و کلیه دارایی‌ها را به کیف پول‌های آفلاین که امکان حمله در آنها وجود ندارد؛ منتقل کرد.

آپ‌بیت اعلام کرد که “فوراً” اِتیریِم از دست رفته را با دارایی‌های خود جایگزین می‌کند؛ اما این روال دو هفته طول می‌کشد تا سپرده‌ها و برداشت‌ها از سر گرفته شود. بنابراین اگر کسب و کار شما به این پول مجازی بستگی دارد؛ ممکن است دچار مشکل شوید.

این اولین و بزرگ‌ترین سرقت رمزنگاری تا به امروز نیست. به‌عنوان نمونه، Coincheck در آغاز سال 2018، مبلغ 400 میلیون دلار خود را از دست داد. با این حال، هنوز هم آسیب‌های قابل توجهی را متحمل می‌شود. همچنین این مشکل نشان می‌دهد که برای جلوگیری از سرقت در مقیاس بزرگی مانند این،  باید در اجرای مبادلات ارزی، اقدامات امنیتی بیشتری صورت گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها