فشار دولت سنگاپور به فیس‌بوک برای حذف اخبار جعلی

0
162

دولت سنگاپور به فیسبوک دستور داده است که پست‌های کاربرانش را در راستای “قانون مبارزه با اخبار جعلی” اصلاح کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، دولت سنگاپور به شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرده است که یکی از پست هایی که توسط کاربران پست شده را در جهت حمایت از قانون مبارزه با “اخبار جعلی” اصلاح کند.

کی شانموگام، وزیر سنگاپور در بیانیه ای دستور داده است که مجریان قانونی معروف به “قانون محافظت از دستکاری آنلاین” نسبت به اجرای این اصلاحیه وارد عمل شوند. این قانون یک دستورالعمل اصلاح هدفمند را هدف قرار می دهد که توسط آن شرکت اصلاحات لازم را روی پیج کاربران فیسبوک اعمال کند.

ماجرا از این قرار بود که پستی توسط پیچ State Times Reviwe توسط بلاگری به نام الکس تان منتشر شده که از نظر دولت سنگاپور حاوی اطلاعات نادرست و اتهامات به انتخابات است. دولت اتهامات را انکار کرده و ادعاهای مطرح شده را “مبهم و دروغین” می نامد.

تیم اصلاح اخبار جعلی روز 5 شنبه به این کاربر هشدار داد که این اطلاعات را از صفحه اش برداشته یا اصلاح کند. اما این بلاگر که تابعیتی استرالیایی دارد، از انجام این کار امتناع کرد. این پست جنجالی همچنان روی صفحه اوست و دولت سنگاپور مجبور شد که برای پاک کردن  و اصلاح آن مستقیما دست به دامن فیسبوک شود.

فیسبوک هنوز نسبت به این امر واکنشی نشان نداده است و پست این فرد تاکنون بدون اصلاح روی صفحه عمومی اش به چشم می خورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها