سرمایه‌گذاری 34 میلیارد دلاری روی استارتاپ‌های فین تک

0
701
Photo Taken In Surin, Thailand

استارتاپ‌های Finetech {فناوری مالی} موفق شدند در سال 2019، مبلغ 34 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

به گزارش کالاسودا و نقل از TechCrunch، استارتاپ‌های فعال در زمینه‌ی کمک‌های مالی در سال 2019 سود کمتری از سال 2018 جذب کردند. طبق گزارشها، یکی از دلایل این موضوع، تمرکز سرمایه گذاران روی پروژه‌های تکمیل شده و تلاش برای توسعه‌ی بازار است.

بنا به گزارش سالانه‌ی موسسه‌ی تحقیقاتی CB Insights که این هفته منتشر شد، در سال 2019 استارتاپ‌های Finetech در سراسر دنیا مجموعا موفق به جذب 33.9 میلیارد دلار سرمایه شده اند که کاهش نسبی نسبت به مبلغ 40.8 میلیارد دلار در سال 2018 داشته است.

ما در اینجا نگاهی به خلاصه‌ی این گزارش خواهیم انداخت.

بنا به گزارشات منتشر شده، استارتاپ‌های فین تک که در مراحل آغازین پروژه‌های خود به سر می‌بردند، در سال گذشته با مشکل جذب سرمایه گذاران روبرو بودند.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، در سال گذشته میزان سرمایه گذاری روی استارتاپ‌های سری A به پایین ترین مبلغ خود در طول 5 سال گذشته رسید. این در حالی است که میزان سرمایه گذاری روی استارتاپ‌های سری B، در سال گذشته به بالاترین مبلغ 5 سال گذشته رسید.

از سوی دیگر بازار‌های اصلی و ادغام‌ها بیشترین میزان سرمایه گذاری را داشتند و آمریکای جنوبی، آفریقا، استرالیا و جنوب شرقی آسیا، همگی میزان سرمایه گذاری‌های سالانه‌ی خود را نسبت به سال قبل افزایش دادند.

 همچنین استارتاپ‌های آسیایی موفق شدند در نیمه‌ی دوم سال، از استارتاپ‌های فین تک اروپایی پیشی بگیرند.

8 استارتاپ Finetech که شامل Next Insurance، Bight Health، Flywire، High Radius، Ripple و Figure می‌شوند، در 3 ماهه‌ی آخر سال 2019 وارد دسته بندی Unicorn یا تک شاخ شدند.

استارتاپ‌هایی مثل Lemonade، Hippo، Next، Wefox و Bright Health که در زمینه‌ی بیمه فعال هستند، در سال گذشته توانستند میزان سرمایه گذاری‌های خود را از 3.2 میلیارد دلار در سال 2018 به 6.2 میلیارد افزایش دهند.

استارتاپ‌های فین تک فعال در زمینه سرویس‌های پرداخت و مالیات هم در سال گذشته مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و مبلغ 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری دریافت کردند.

همچنین تقریبا 50% تمام سرمایه گذاری‌ها روی استارتاپ‌های Finetech، مبالغی بالاتر از 100 میلیون دلار داشتند. البته اروپا در این زمینه شرایط متفاوتی را از سایر دنیا داشته است.

میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی استارتاپ‌های آلمانی هم به بالاترین میزان سالانه‌ی خود با مبلغ 1.79 میلیارد دلار رسید.

جنوب شرقی آسیا هم در بهترین رکورد چند ساله‌ی اخیر، موفق به جذب مبلغ 993 میلیون دلار شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها