سرمایه گذاری 60 میلیاردی در استارت آپ ها

0
213
سرمایه گذاری 60 میلیاردی در استارت آپ ها

دولت برای حمایت از استارت آپ های ایرانی در سال 98 حدود 60 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت امسال بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های ایرانی تاکید دارد و حالا اعلام کرده که در این زمینه دو طرح را در سال 98 اجرا می کند.

سرمایه گذاری 60 میلیاردی از سوی دولت

دولت اعلام کرده که دو طرح حمایتی مالی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، امسال اجرایی می‌شود. طرح «هم‌سرمایه‌گذاری» استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از این طرح های دولت در سال جاری است. در مدل هم‌سرمایه‌گذار، پروژه‌های دغدغه‌محور و بزرگ کشور که از ریسک بالایی برخوردار است و سرمایه‌گذاران نیز به سختی حاضر به مشارکت در آن پروژه می‌شوند، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت خواهند شد.

در طرح دوم صندوق نوآوری با شرکت‌هایی که روی برخی از طرح‌های ریسک‌پذیر درخواست سرمایه‌گذاری دارند، اقدام به تاسیس صندوق‌های جسورانه بورسی می‌کند تا این صندوق تسهیلات مالی را برای تجاری‌سازی محصولات در اختیار استارتاپ‌ها و صاحبان ایده قرار دهد.

تاکنون در این پروژه 60 میلیارد تومان از سوی صندوق روی پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده، همچنین بودجه صندوق نوآوری شکوفایی برای هر طرح مدل هم سرمایه‌گذار 500 میلیارد تومان است. در کل هم طبق اعلام دولت دوازدهم در سال ۹۸، 2 هزار 850 میلیارد ریال منابع مالی برای مشارکت در صندوق های پژوهش و فناوری و جسورانه و خطرپذیر تخصیص داده شده و هر دو طرح در فاز اجراست.

طرح ابتدایی دولت تا 2 ماه دیگر اجرایی می شود و طرح دوم نیز تا پایان سال 98 به اجرا در می آید و در هر دو طرح، اوراق ضمانت‌نامه تا سقف 100 میلیارد تومان باشد، این ضمانت‌نامه‌ها در حوزه‌های خاص صادر می‌شود و برای ورود به حوزه‌های نو محدودیت دارد.

گفتنی است، صندوق نوآوری و شکوفایی دولت مسئول حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در سال 98 است و در این زمینه به برنامه ریزی می پردازد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها