با پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو آشنا شوید

0
388

همیشه بحث بر سر این موضوع وجود داشته که کدام بازی‌های ویدیویی، فروش بیشتری را در تاریخ داشته‌اند. شاید به دست آوردن چنین آماری بسیار سخت و پیچیده باشد اما منابع آماری قابل اعتمادی وجود دارند که می‌توانند یک جامعه آماری خوب و قابل اتکا را از پرفروش ترین بازی‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو ارایه دهند.

اگر آمار فروش بازی‌های ویدیویی را به صورت هفتگی یا ماهانه دنبال می‌کنید، حتما با منبع آماری NPD آشنایی دارید. این منبع که میزان فروش بازی‌ها و کنسول‌ها را در ایالات متحده آمریکا با دقت دنبال می‌کند، به تازگی پرفروش ترین باز‌ی‌های ترد پارتی کنسول‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو در 20 سال اخیر را مشخص کرده است.

درست است که این آمار به منطقه ایالات متحده آمریکا مربوط می‌شود اما می‌تواند یک آمار بسیار خوب و مفید را در اختیار ما قرار دهد.

با مشاهده فهرست پرفروش ترین بازی‌های ترد پارتی در 20 سال گذشته، متوجه می‌شویم که بازی Grand Theft Auto 5 (به اختصار GTA 5) و سری Call of Duty، بازار آمریکا یا بهتر است بگوییم بازار جهانی را به تسخیر خود درآورده‌اند.

در فهرست 10 بازی پرفروش ترد پارتی در 20 سال اخیر، بازی GTA 5 را در حالی در صدر فهرست مشاهده می‌کنیم که 7 نسخه مختلف Call of Duty از 9 رده بعدی را اشغال کرده‌اند و این شگفت انگیز است! در رده دوم، بازی Call of Duty: Black Ops، در رده سوم، بازی Call of Duty: Black Ops II، در رده چهارم، بازی Call of Duty: Modern Warfare 3، در رده پنجم، بازی Guitar Hero III: Legends of Rock، در رده ششم بازی Call of Duty: Modern Warfare 2، در رده هفتم بازی Rock Band، در رده هشتم بازی Call of Duty: Black Ops III، در رده نهم بازی Call of Duty: Ghosts و در رده دهم بازی Call of Duty: WWII قرار گرفته‌اند.

  1. Grand Theft Auto V
  2. Call of Duty: Black Ops
  3. Call of Duty: Black Ops II
  4. Call of Duty: Modern Warfare 3
  5. Guitar Hero III: Legends of Rock
  6. Call of Duty: Modern Warfare 2
  7. Rock Band
  8. Call of Duty: Black Ops III
  9. Call of Duty: Ghosts
  10. Call of Duty: WWII

واقعا مشاهده تسخیر بازار در 20 سال گذشته توسط سری Call of Duty فوق‌العاده است. نسخه‌های مختلف این سری، با این که همیشه از نظر منتقدان یا حتی بازی‌بازان، عناوین خوب و ممتازی نبودند، اما باز هم به میزان قابل توجه و بی نظیری فروخته‌اند و حالا چنین نتایجی به دست آمده است.

در مورد این آمار بد نیست اشاره کنیم که محاسبه فروش دیجیتالی بازی‌ها توسط NPD از سال 2012 به بعد آغاز شده و علاوه بر این، برخی از آمارهای فروش توسط ناشران، به صورت عمومی اعلام نمی‌شود. بنابراین این آمار منتشر شده، ممکن است نقص‌هایی نیز داشته باشد.

علاوه بر این، بازی‌های انحصاری و فرست پارتی در این فهرست جایی ندارند و تنها با عناوین ترد پارتی طرف هستیم. با این حال، این فهرست خیلی ساده به ما می‌گوید که مردم در 20 سال اخیر، بازی GTA 5 را بیشتر از دیگر عناوین دوست داشته‌اند و سری Call of Duty نیز محبوب ترین سری بوده است. همچنین بازی‌های موجود در سبک موسیقی مانند Rock Band در میان عموم مردم به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند.

نکته جالبی که شاید ذهن بسیاری از شما را به خود مشغول کرده باشد، عدم حضور بازی Minecraft در این فهرست است.

احتمالا دلیل رخ دادن چنین اتفاقی این است که بیشترین سهم فروش این بازی پرطرفدار، برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی بوده و در آمار NPD، تنها آمار فروش کنسول‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو محاسبه شده است. جالب است بدانید که بازی Minecraft، تنها عنوانی است که در دو دهه اخیر، بیشتر از بازی GTA 5 بفروشد!

نظر شما در مورد فهرست پرفروش ترین عناوین ترد پارتی پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو چیست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها