سرویس استعلام پلاک خودرو در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

0
4157

هر شخصی تنها با یک دوربین و 5 دلار هزینه، قادر به چک کردن پلاک‌های خودرو‌ها خواهد بود.

به گزارش کالاسودا و نقل از انگجت، سیستم‌های خودکار شناسایی پلاک‌های خودرو‌ها به زودی توسط شرکت Rekor systems در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

این شرکت در روز پنجشنبه فروش این طرح را با نام Watchman را آغاز کرد که تنها 5 دلار در ماه هزینه دارد.

همچنین کاربران این سیستم قادر خواهند بود نرم افزار شناسایی پلاک این شرکت را به تمام دوربین‌های مدار بسته و امنیتی منزل خود اضافه کنند.

نرم افزار این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد پلاک خودرو‌هایی را که از طریق دوربین‌های آنها ثبت می‌شوند را ذخیره کرده و در صورت نیاز، آنها را به لیست سیاه اضافه کنند.

به طور مثال والدین می‌توانند برای اطمینان بیشتر، پلاک‌های خودرو‌های سرویس مدارس فرزندان خود را داخل این سیستم وارد کنند.

با وجود اینکه شرکت Rekor این سرویس را از سال 2015 راه اندازی کرده است، این اولین بار است که آنرا در اختیار مردم عادی قرار می‌دهد.

شرکت‌ها و ارگان‌های اداری و امنیتی برای استفاده از این سرویس، ماهیانه مبلغ 50 دلار را پرداخت می‌کنند. به گفته‌ی شرکت، کیفیت و قدرت هر دوی این سرویس‌ها دقیقا مشابه است.

البته نسخه‌ی عمومی این سرویس از محدودیت‌های دیگری برخوردار است و به طور مثال شما قادر به مشاهده‌ی سابقه، آدرس و نام صاحب پلاک نخواهند بود. این گونه اطلاعات فقط در اختیار مراجع قضایی خواهند بود.

البته مثل تمام تکنولوژی‌های امنیتی، می‌توان پیشبینی کرد که این سرویس پتانسیل سوء استفاده توسط کاربران عمومی و مراجع قضایی را هم دارد.

به طور مثال در سال گذشته، گزارش‌های متعددی از پلیس‌هایی منتشر شده است که بدون داشتن مجوز، تصاویر دوربین‌های منازل را دریافت کرده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها