سرو پیتزایتان را به این ربات بسپارید

0
464

کالاسودا – پیتزا هات شعبه کره جنوبی از یک ربات پیشخدمت برای سرو پیتزا استفاده میکند. البته این حرکت به صورت آزمایشی بوده و به مدت ۲ هفته در جریان خواهد بود.

پیتزا هات یک عضو جدید و غیر انسانی را به تیم خود اضافه می کند. این ربات پیشخدمت در پایتخت کره جنوبی در سئول غربی در شعبه پیتزا هات به کمک نیروهای انسانی خواهد آمد. این ربات که دیلی پلیت نامیده می شود، می تواند تا ۲۲ کیلوگرم غذا را در هر زمان برای مشتریان ببرد. این یک  ربات  جذاب است که یک اپلیکیشن تحویل مواد غذایی به نام Baedal Minjok  پشت آن قرار دارد.

این اولین باری نیست که پیتزا هات کارمندان غیرانسانی را در زمره دیگر کارمندان خود به کار می گیرد. ربات فلفلی ژاپنی نیز در ماه مارس گذشته در یکی از خیابانهای سنگاپور معرفی شد و به سوژه بسیاری از خبرگزاریهای فناوری تبدیل شد. ربات فلفلی، از مدت ها پیش به عنوان یک ربات چند منظوره بین کاربران مطرح شده است. درواقع یکی از قابلیت های جذاب این رابت ویژگی چت کردن است. البته اگر می خواهید با این ربات چت کنید باید ابتدا برنامهPizza Hut را دانلود کند، سپس  با Masterpass Mastercard وارد سیستم شوید و از طریق یک پین چهار رقمی به روبات متصل شوید.

گرچه اروپایی ها آنچنان استقبالی از این ربات نکرده اند و حتی اسکاتلندی ها عملکردش را ضعیف توصیف کرده اند! اما به نظر می رسد آسیایی ها از ربات فلفلی راضی باشند و این ربات اغلب در رستوران های ژاپنی دیده می شود. اما طراحان این ربات برنامه های جدیدی دارند. طراحان ربات فلفلی وعده داده اند که با توجه به استقبال بالا از ربات مذکور، در انواع نمایشگاه ها نیز از این ربات استفاده خواهند کرد. در ضمن قرار است از این ربات در فروشگاه ها و انواع موزه ها نیز بهره برداری شود.

در کنار همه این ها قرار است یک موزه میزبان انواع ربات های هوشمند از سراسر جهان باشد که ربات فلفلی نیز گل سرسبد این ربات ها است. موزه مذکور که در واشنگتن دی سی تشکیل می شود، با هدف  آموزش و افزایش ارتباط بین انسان و ربات فعالیت خواهد کرد و مسئولان برگزاری این فرایند روی رفتارهای ربات فلفلی حسابی ویژه باز کرده اند.

پیتزا هات نام یک رستوران زنجیره ‌ای بین ‌المللی است که طبق آخرین آمار (مارس ۲۰۱۸) ۱۶,۷۹۶ شعبه در ۱۰۰ کشور جهان دارد. مرکز سرپرستی تمامی شعب در شهر آدیسون، تگزاس واقع است و بنیانگذاران آن دن کارنی و فرانک کارنی (برادر) با سرمایه ای حدود ۶۰۰ دلار که از مادر خود قرض گرفته بودند در سال ۱۹۵۸ افتتاح کردند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید