سریع ترین هواپیمای جهان در روسیه به زمین نشست

0
4333

کالاسودا_هواپیمای مسافربری سریع‌السیر  روس ها به گنجایش ۱۹ نفر تا اواسط نوامبر (اواخر آبان) ساخته خواهد شد.موضوعی که خبری خوش برای مسافران روس تبار است.

اسناد موجود سفارشات دولتی روسیه نشان می‌دهد هواپیمای مسافربری سریع‌السیر به ارزش ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار روبل مونتاژ نهایی شده است.

اطلاعات مرتبط با این هواپیما

ساخت این هواپیما به گنجایش ۱۹ نفر تا ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) پایان خواهد یافت.این هواپیما مطابق با الگوی هواپیمای یاک ۴۰ در قالب همگرایی سیستمی فناوری نو ساخته می‌شود که پلتفرمی برای ساخت هواپیماهای سریع‌السیر آینده با برد کوتاه نسل جدید برای خطوط هوایی داخلی و حمل و نقل منطقه‌ای است.

در آزمایشگاه پرواز رفتار هواپیمای مسافربری سبک به گنجایش ۱۹ تا ۳۲ مسافر با سرعت بالا (تا ۷۰۰ کیلومتر در ساعت) بررسی می‌شود. از این نوع هواپیما نمی‌توان در عرصه تجاری استفاده کرد.

اگر نتیجه آزمایش‌ها خوب باشد این نوع هواپیما می‌تواند مبنایی برای طراحی و ساخت آن باشد.

صنایع هوایی روسیه

به گفته سرگئی چمزف، مدیر عامل شرکت روستک روسیه،  این کشور و امارات متحده عربی در حال برنامه ریزی برای توسعه مشترک یک هواپیما بر اساس هواپیمای روسی جت لاینر MC-21 هستند.

چمزف در حاشیه ی نمایشگاه بین المللی صنعت هوانوردی دبی به خبرنگاران گفته است که ” اماراتی ها قصد دارند بر اساس مدل MC-21 400 با همراهی ما هواپیماهای بزرگ حمل و نقل و هواپیماهای مسافربری بسازند. آن ها ارزوهای زیادی در سر دارند”.

تلاش روسیه و امارات برای حذف انحصار آمریکا در صنعت هوایی

روسیه و امارات به زودی برای تولید این هواپیمای جدید یک گروه کاری مشترک تشکبل خواهند داد. لازم به ذکر است که  امارات متحده عربی به غیر از ایرلاین های کوچک تر، دارای دو تا از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان به نام های “امارات” و “اتحاد” است.

دیمیتری رگزین، معاون نخست وزیر روسیه، گفته است که این کشور در حال توسعه ی نوع خاصی از هواپیماهای MC-21 برای بازار خاورمیانه است. همچنین، این نکته قابل ذکر است که تولید کننده ی هواپیمای MC-21 در مقایسه با هواپیماهای رقیب Airbus A320 Neo و Boeing 737 Max از قیمت کمتر و سرعت حرکت بیشتری برخوردار است. افزون بر آن، این هواپیمای جدید و توسعه یافته قرار است که جایگزین هواپیماهای Tu-134، Tu-154، Tu-204 و Yak-42 که از زمان شوروی باقی مانده اند بشود.

مدل های جدید هواپیمای روسیه

جالب است بدانید که مدل هواپیمای MC-21 با توجه به اینکه دارای بدنه ی بسیار وسیعی است، برای مسافران به میزان قابل توجهی فضای بیشتر فراهم می کند. همچنین، این هواپیما دارای پنجره هایی بسیار بزرگ است. به گفته ی شرکت تولید کننده این هواپیما، این شرکت برای ساخت هواپیمای ۱۷۵ MC-21 چندین سفارش دریافت کرده است. بیشترین سفارش ثبت شده برای این هواپیما از بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه یعنی ایروفلوت بوده است.

اولین پرواز هواپیمای MC-21 در ماه می و در شهر ایرکتسک روسیه انجام شد و قرار است این هواپیما در سال ۲۰۱۹ میلادی به تولید انبوه برسد.

افزون بر این، به گفته ی معاون نخست وزیر روسیه، امارات متحده عربی علاقمند به استفاده از ایستگاه فضایی Baikonur Cosmodrome روسیه است. مذاکرات در مورد استفاده ی مشترک از این ایستگاه توسط روسیه، قزاقستان و امارات در جریان است. رگزین در این مورد بیان کرده که “امارات قطعا برای ما کشوری دشوار (از لحاظ برقراری روابط) است، ما در حال توسعه ی روابط خود با آنان و عربستان سعودی هستیم. تا کنون (بازار صنعت هوایی) تحت انحصار آمریکا بوده است و ما در حال شروع به تغییر دادن این وضعیت هستیم”.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید