سفر به جزیره اسرار آمیز اروپایی

0
839

سفر به جزیره اسرار آمیز اروپایی|کالاسوداکالاسودا_خبرهای دنیای تکنولوژی حکایت از آن دارند که قرار است به زودی جزیره ای اسرار آمیز  و مصنوعی در دریای شمال اروپا ساخته شود .

این جزیره اسرارآمیز که  North Sea Wind Power Hub نام دارد ، متشکل از مجموعه آپارتمان هایی برای ساکنان است . جالب است بدانید کشورهای  انگلیس، هلند، دانمارک، آلمان، نروژ و بلژیک از ساخت این جزیره شدیدا سود خواهند برد . یکی از مهم ترین ویژگی های این جزیره وجود توربین های بادی در اطراف آن است .
اما چرا این جزیره مصنوعی ساخته می شود و چرا برای ساکنان برخی از کشورهای اروپایی مفید است ؟

موضوع بیش از هر چیز به حامل های انرژی و تامین سوخت برای ساکنان این کشورها مرتبط است . درواقع به نظر می رسد برخی از اهالی قاره اروپا تصمیم دارند طی سال های آتی یک مامن امن برای تامین انرژی و سوخت مورد نیاز خود در چنته داشته باشند .

بر همین اساس هم هست که در حال سرمایه گذاری روی  یک جزیره مصنوعی در دریای شمال هستند تا  انرژی تجدید پذیر برق برای ۸۰ میلیون نفر از ساکنان قاره اروپا را تامین کنند. البته ساخت این پروژه هزینه اندکی در بر ندارد و بر اساس گزارش های اولیه قرار است بالغ بر ۱.۳ میلیارد پوند صرف ساخت این جزیره شود .

اگر مایلید از محل دقیق این جزیره مطلع شوید ،بد نیست بدانید که این جزیره در  منطقه Dogger Bank در شرق یورک شایر انگلیس ساخته خواهد شد.این منطقه ، شامل مسکن برای کارکنان، فرودگاه، شبکه کوچکی از جاده ها، فضای سبز و حتی یک دریاچه مصنوعی است.

افزون بر این ها، اپراتور شبکه توزیع برق هلند این پروژه را پشتیبانی می کند و در این اواخر گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد ساخت این جزیره میلیاردها یورو ارزانتر از احداث مزرعه های بادی معمول و شبکه های کابل برق بین المللی است.
البته برای رونمایی از این جزیره هوشمند چندان عجله نکنید ، چرا که قرار است این جزیره تا پایان سال ۲۰۲۷ رونمایی شود .