سنسوری برای اگاهی از سلامت زنبورها

0
397

سنسوری برای اگاهی از سلامت زنبورها|کالاسوداکالاسودا – دستگاه پیگیری سلامت برای کندو و زنبورهای عسل طراحی شده که میتواند با استفاده از سنسورهایی، میزان سلامتی و مطلوبیت شرایط بدنی انها را بسنجد.

همانطور که میدانید جمعیت زنبورها رو به کاهش است و این میتواند علامتی هشدار دهنده و دلیلی برای حفاظت از سلامتی انها باشد. جمعیت زنبوردار نیاز به یک جفت چشم اضافی برای کنترل بیشتر کندوهای عسلشان هستند، چیزی که بتواند با هزاران زنبور را حمایت کند. یک محقق کانادایی در حال کار بر روی سیستم نظارتی است که میتواند در کندوها کار گذاشته شود و همیشه گوش به زنگ باشد.

اولدوز پویان فر، نام محققی است که از دانشگاه سیمون فراسر فارغ التحصیل شده و ابزاری برای بهبود گرداوری داده و کسب دیدگاه در مورد وجود بیماری یا سلامت زنبورهاست. این دستگاه از میکروفونها و سنسورهای دمایی و رطوبت استفاده میکند و شامل شتاب سنج هم هست که داخل کندو کار گذاشته شده و محیط کندو را کنترل میکند. پویانفر در این خصوص میگوید: با این دستگاه نظارتی، میتوانیم داده هایی را در زمان واقعی در مورد زنبورها پیدا کنیم. این دستگاه در حال حاضر قیمت بالایی دارد اما امید میرود که با عرضه بیشتر ان قیمتش پایین اید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها