سوخت این خودرو از هواست؛ روی هوا برانید!

0
1365

کالاسودا – دانشجویان مصری سیستمی طراحی کرده اند که می تواند با سوخت هوا کار کند. گروهی از دانشجویان مصری خودرویی را طراحی کرده اند که با قیمت های انرژی بالا مقابله می کند و انرژی های پاک را به سمت سوخت های هوایی می برد.

این دانشجویان کارشناسی مصری که این خودرو را به عنوان بخشی از پروژه کارشناسی خود در دانشگاه هلمان طراحی کرده اند و یک خودروی تک نفره است که بر اکسیژن هوای فشرده به عنوان سوخت تمرکز می کند. این خودور در واقع می ‌تواند هزینه‌ های انرژی را کاهش دهد و در گسترش استفاده از انرژی پاک موثر باشد.

به گفته سازندگان، این وسیله می ‌تواند با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و پیش از نیاز به سوخت‌ گیری مجدد با اکسیژن فشرده، قابلیت حرکت تا حدود ۳۰ کیلومتر را دارد اما آنها امیدوار هستند که سرعت نمونه‌ های آینده این وسیله، نهایتا به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این خودرو اکنون با اصلاحات اقتصادی مصر پیش می رود، این اصلاحات شامل کاهش عمیق یارانه حامل های انرژی و اقدامات مربوط به یک برنامه وام ۱۲ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول در اواخر سال ۲۰۱۶ است که سبب شده بسیاری از مردم در تامین سوخت دچار مشکل شوند.

با کمک این وسیله نقلیه دانشجویان می توانند ۴۰ کیلومتر در ساعت را پیش از نیاز به سوخت گیری و تنها با هزینه ۱۸۰۰۰ پوند مصری بپیمایند. محمود یاسر دانشجویی که در طراحی این خودرو دخیل بوده می گوید: هزینه های عملیاتی خودرو تقریبا هیچ است، شما اساسا با استفاده از هوای فشرده می توانید این خودرو را راه بیاندازید. نیازی به پرداخت مبلغ برای سوخت و همچنین خنک سازی آن ندارید.

هزینه ساخت این وسیله تک‌نفره، ۱۰۰۰ دلار بوده است. او ادامه می دهد: در واقع این وسیله، از نظر اجرایی، تقریبا هزینه ‌ای نداشته است. برای سوخت آن، از اکسیژن فشرده استفاده شده؛ در نتیجه هزینه ‌ای برای سوخت پرداخت نمی ‌شود و نیازی به خنک کردن آن وجود ندارد.

 اما مسئله ای که وجود دارد این است که در حال حاضر این گروه پژوهشی برای تولید انبوه اختراع خود نیازمند بودجه است. در صورت تایید و تولید این وسیله نقلیه، مصر می‌ تواند اصلاحات عمیق اقتصادی از جمله کاهش هزینه انرژی را تجربه کند. آنها معتقدند که در نهایت می توانند این وسایل نقلیه را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانند و بیش از اینکه سوخت آن دوباره نیاز به هوای فشرده داشته باشد، بتواند ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید