سومین هایپرلوپ در فرانسه راه اندازی شد

0
427

کالاسودا_سومین هایپرلوپ  در فرانسه راه اندازی شد. از سال گذشته که بحث نصب و راه اندازی خطوط هایپرلوپ در جهان به طور جدی مطرح شده، فرانسه گام هایی مثبت در این زمینه برداشته است.

خبرها حکایت از آن دارند که فرانسه در حوزه هایپرلوپ گام هایی بسیار مثبت برداشته و قرار است این شرکت سومین خط آزمایشی هایپرلوپ خود را در فرانسه به طول یک کیلومتراحداث کند.

در این میان نمی توان نقش مهم ایلان ماسک را در معرفی هایپرلوپ به جهانیان انکار کرد . ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی مثل تسلا موتورز، پی‌پال، و اسپیس‌ایکس از مدت ها پیش چنین ایده ای را مطرح کرده است. تولید کپسول های هایپرلوپ در اسپانیا در جریان است و پیش بینی می شود تکمیل آن تا تابستان امسال به طول بینجامد.

بر اساس اطلاعات اولیه تکمیل خط  در فرانسه  در  ۲ مرحله انجام می شود.در مرحله اول یک سیستم بسته به طول ۳۲۰ متر احداث می شود که تا پایان امسال عملیاتی می شود و در مرحله دوم سیستم کاملی به طول یک کیلومتر نصب و راه اندازی می شود.

اما این سیستم کمی پیچیده است و به سادگی قبل ارزیابی نیست.درواقع نصب این خط انتقال مسافر در ارتفاع۵.۸ متری زمین صورت می گیرد و انتظار می رود عملیات اجرایی آن تا سال آینده  تکمیل شود. در قالب سیستم اعزام مسافر هایپرلوپ از کپسول های بزرگی استفاده می شود که در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست با سرعت بیش از ۱۲۰۰کیلومتر در ساعت به حرکت درمی آیند.

اما شاید برای شما کالاسودایی های عزیز سوال باشد که هایپرلوپ دقیقا چیست و چه می کند . هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله نقلیه وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند. حرکت در خلاء میزان اصطکاک را هم به صفر می رساند. هزینه بسیار بالای بهره برداری از هایپرلوپ، موانع زیست محیطی و آلودگی صوتی بالا از جمله موانع عملیاتی شدن کامل چنین طرحی است. نظر شما چیست ؟آـیا سوار شدن در هایپرلوپ جذاب است ؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید