سونی شعب اروپا و خاورمیانه را میبندد؟

0
835

کالاسودا – سونی تائید کرد که احتمال بسته شدن برخی از شعب این برند در نقاطی از دنیا وجود دارد.

این شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر در حال بررسی برخی از واحدهای موبایل خود در اروپا، افریقا و خاورمیانه است تا میزان امکان سنجی کسب وکار خود را بسنجد و سپس تصمیم به کاهش این شعب و یا بستن کامل بعضی از آنها یا ادامه دادن با آنها کند.

پس از اینکه ایوان بلاس، افشاگر معروف دنیای فناوری چندی پیش اعلام کرد که سونی موبایل در حال اماده شدن برای ترک خاورمیانه، ترکیه و آفریقاست، این خبر در دنیای فناوری پیچید که سونی در بخش هایی از دنیا به کار خود خاتمه میدهد. هر چند سونی در حال حاضر تصمیم به چنین کاری ندارد و در بیانیه ای که ارائه شده است، این غول فناوری ژاپنی اعلام کرده است که این بررسی های جدید را به عنوان بخشی از اقدامات مداوم بر رشد سودآوری انجام میدهد و سپس به نتیجه گیری در این خصوص خواهد رسید.

در حالیکه این شرکت اخیرا موفق ترین سال مالی خود طی ۷۲ سال اخیرا را به ثبت رسانده است، اما وضعیت بخش تلفن همراه آن تا پایان ماه مارس و سود بازگشت سرمایه در این مدت ۱۲ ماهه به وضعیت قرمز رسیده و با ضرر ۲۵۹ میلیون دلاری مواجه بوده است.

 البته سونی بیان کرده است که کسری در زمینه عملیات قابل توجه نیست و حتی ۶.۶ میلیارد سود نیز در ارزش کلی بخش موبایل نیز کسب کرده است. به همین دلیل انتظار دارد که فروش گوشی های هوشمند خود را در کوتاه مدت ادامه دهد و حتی با وجود کاهش، از ۱۳.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ به ۱۳.۵ میلیون دستگاه گوشی در سال جاری رسانده است.

سال گذشته نیز این شرکت محصولات متنوعی را درزمینه موبایل تولید و عرضه نمی‌ کند و تلاش دارد تا تنها بر روی تعداد اندکی از گوشی‌ها تمرکز داشته باشد که به نظر می‌رسد در این راه با محصولاتی مانند اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت عملکرد موفقی داشته باشد.

بر کسی پوشیده نیست که سونی در بخش موبایل خود با مشکلاتی مواجه شده بود و احتمال ان می رود که چنین کاری انجام دهد. اما باید تا اتمام بررسی ها و نتیجه گیری نهایی سونی در این خصوص منتظر ماند. با این حال جاه طلبی های سونی برای بازگشت به سودآوری در بازار تلفن همراه توسط ین ژاپن مهار میشود و میتوان انتظار داشت که در ماه های آینده نیز همچنان روند رو به رشد داشته باشد. این شرکتها بارها اعلام کرده است که قصد خروج از فضای گوشی های هوشمند را در آینده ندارد، زیرا که معتقد است علیرغم پیچیدگی ها، فناوری گوشی های هوشمند باعث میشود که گام بزرگی در صنعت الکترونیک مصرف کننده و ورود فناوری ۵G و واقعیت مجازی و … بردارند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید