سو استفاده از کرونا و افزایش حملات سایبری به روترهای خانگی

0
1786

با توجه به گزارش جدید شرکت جهانی امنیت سایبری Trend Micro، افزایش حملات به روترها و اعمال نفوذ همچنان ادامه دارد و مجرمان سایبری قادرند به راحتی از همه گیری  کروناویروس سوء استفاده کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، این تحقیق از اکتبر سال 2019 انجام شده و نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای ورود به سیستم روترها افزایش یافته و مهاجمان از نرم افزارهای خودکار برای پیدا کردن ترکیب رمز عبور استفاده می‌کنند.

تعداد اقدامات در این زمینه تقریباً ده برابر شده و از حدود 23 میلیون نفر در ماه سپتامبر به نزدیک به 249 میلیون در دسامبر 2019 رسیده است.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری می‌دانند که بیشتر روترهای خانگی امنیت کمتری دارند و به راحتی می‌توان به آن نفوذ کرد. در این صورت کاربران خانگی با مشکلاتی ماند کُند شدن سرعت اینترنت خود مواجه می‌شوند.

یکی دیگر از شاخص‌ها که باعث افزایش این تهدیدات شده، دستگاه‌هایی است که سعی دارند با سایر دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) هماهنگ شده و جلسات آنلاینی را تشکیل دهند.

این روند به دلایل مختلف نگران کننده است. مجرمان سایبری در رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند روتر های بیشتری را هک کنند.

برای جلوگیری از چنین حملاتی، ترند میکرو اقدامات مختلفی را پیشنهاد کرده است؛ به طور مثال بهتر است کاربران از روتر های جدید و با جدیدترین سیستم عامل استفاده کنند.

علاوه بر این، استفاده از یک رمزعبور قوی و تغییر هر چند وقت یک بار آن نیز بسیار مهم است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها