سیر نزولی درآمدهای اوبر

0
384

کالاسودابخش خودروهای خودران شرکت اوبر طی روزهای گذشته شاهد ضرر مالی در درآمدهای خود بوده است. اوبر در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ حدود ۲.۸ میلیارد دلار درآمدزایی داشته اما برای پروژه خودروهای خودران خود حدود ۸۹۱ میلیون دلار هزینه کرده است.

اوبر این موضوع را کاملا مخفی پیش برده اما طی روزهای گذشته این شرکت در مورد میزان درآمد خود به سهامداران و عموم مردم توضیحاتی ارائه کرده که در نوع خود جالب توجه بوده است. این میزان کاهش درآمد در سال جدید چندان هم بد نبوده زیرا این شرکت در سال گذشته حدود ۱.۱ میلیارد دلار کاهش درآمد داشته است. اما این مبلغ نسبت به سه ماهه گذشته کاملا منفی بوده زیرا این شرکت در سه ماهه اول سال سود خوبی داشت و دلیل آن هم فروش در آسیای جنوب شرقی و روسیه بوده است.

کاهش قابل توجه در درآمدهای شرکت اوبر

اوبر برنامه هایی در زمینه عرضه محصولات خود به صورت اولیه و برای تمام افراد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ در ذهن دارد که دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبر نیز این موضوع را تایید کرد. این موضوع با عادت همیشگی اوبر یعنی هدر دادن مبالغ زیاد کاملا متضاد است. این کمپانی سال گذشته مبلغی حدود ۴.۵ میلیارد دلار از دست داد. به طور کلی از زمان تاسیس این شرکت در سال ۲۰۰۹، در مجموع حدود ۱۱ میلیارد دلار از دست داده است. اوبر هنوز مبلغ ۷.۳ میلیارد دلار در حساب خود دارد و این موضوع می تواند کمک بزرگی برای این شرکت باشد.

این کمپانی سیاست پیشرفت به جای سود را سرلوحه خود قرار داده است و این موضوع باعث می شود سرنخ های خوبی در مورد پروژه های هزینه این شرکت برای عموم شفاف سازی شود. پروژه اخیر این شرکت یعنی خودروهای خودران تاکنون باعث از دست رفتن ۲۰۰ میلیون دلار برای این شرکت شده است و نکته جالب توجه، فشار سرمایه گذاران است که می خواهند این پروژه به طور کامل متوقف شود.

خسروشاهی تصمیمات جدید و متنوعی در زمینه کسب و کارهای مختلف این شرکت گرفته و این موضوع از سال گذشته شروع شده است. لازم به ذکر است که اوایل امسال صحبت هایی در زمینه پروژه اسکوترهای الکترونیک شده است.

توضیحاتی در مورد شرکت اوبر

اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپ موبایل تلفن هوشمند به‌طور خودکار، مسافران را با نزدیک ترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد. اوبر در پی تصادف خودروهای بدون سرنشین خود با یک دوچرخه سوار زن به دستور دادستانی تمام سرویس های خود را تعلیق کرد.

طی بررسی‌هایی که انجام شده بود، اوبر اولین استارت آپ در دنیا بود که بیشترین و گران ترین سهام را داشت. بعد از تغییراتی که در اوبر انجام شد، از تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۱۷  (۶ شهریور ۱۳۹۶)  مدیر عامل آن به دارا خسروشاهی تغییر یافت.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها