شارژ 80 درصدی گوشی در یک دقیقه

0
290

پرفسور Huang Yunhui از دانشگاه علم و فناوری چین ادعای ساخت فناوری شارژ سریع و جدیدی را دارد که قادر است گوشی هوشمند را در مدت یک دقیقه تا 80 درصد شارژ کند. استاد در تاریخ اول دسامبر این فناوری را در انجمن جهانی فارغ‌التحصیلان دانشگاه پکن به نمایش گذاشت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، شارژ سریع یا Fast charging با توجه به نیاز فوری کاربران به گوشی‌های هوشمند و مشکلات باتری که با آن روبه‌رو هستند؛ بسیار موردتوجه قرارگرفته است. در حال حاضر برخی از گوشی‌های هوشمند مانند گوشی Realme X2 Pro با پشتیبانی از فست شارژ 50 وات و Oppo Reno Ace با فست شارژ 65 وات، دارای فناوری شارژ سریع هستند. اما اگر یک گوشی هوشمند بتواند در یک دقیقه 80 درصد شارژ شود؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

این فناوری مطابق با پروژه “ساخت‌وساز و هم‌افزایی موادِ الکترود کامپوزیت با کارایی بالا برای ذخیره انرژی” است. طبق گزارش، در این فناوری از مواد آند کربن سخت با نیتروژن استفاده می‌شود که در حال حاضر بیشترین ظرفیت را دارند.

گفته می‌شود Xiaomi و Vivo نیز روی فناوری شارژ سریع کار می‌کنند. Vivo ادعا می‌کند در حال توسعه یک فناوری شارژ 120 واتی (FlashCharge) است؛ در حالی که شیائومی روی شارژ 100 وات (Super Charge Turbo) کار می‌کند.

به‌تازگی پستی در Weibo مدعی شده است که فناوری شارژ سریع شیائومی قادر به شارژ کامل باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در 17 دقیقه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها