شرکت گوگل بعد از مدتی وعده خود را محقق کرد

0
525

کالاسودا_برنامه Google Earth می تواند ابزار مناسبی برای افرادی باشند که می خواهند سفرهای خاص به مقاصد مورد علاقه خود داشته باشند.

در بعضی از مقاصد خاص مانند میدان نیویورک تایمز شما می توانید ساعت ها در این منطقه قدم بزنید بدون آنکه از جای خود حرکت کنند. البته شما می توانید کارهای دیگری هم به جای این کار انجام دهید ولی به هر حال همه ی این موضوعات به خود شما بستگی دارد.

Google Earth برنامه‌ای است برای دریافت و مشاهده ی اطلاعات جغرافیایی جهان که توسط شرکت کی ‌هول ساخته شده‌است و نقشه ی ۳ بعدی زمین نیز نامیده می‌شود. نقشه‌های این برنامه با کنار هم قرار دادن تصاویر انتخاب‌شده از تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌برداری هوایی و سامانه ی اطلاعات مکانی ۳بعدی جهان به‌دست می‌آید. با گوگل ارت و در فضای مجازی می‌توان به همه جای زمین پرواز کرد و تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌ها، پستی‌وبلندی‌ها، و ساختمان‌های سه‌بعدی، کهکشان‌های خارج از جو زمین و ژرفای اقیانوس‌ها را مشاهده نمود. از دیگر امکانات این برنامه، جستجوی هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن مختلف است.

نسخه ی ششم گوگل ارت برای هر سه سیستم عامل ویندوز و مک و لینوکس با سه ویژگی در دسترس است:

  • نسخه ی رایگان:  مشاهده و کاوش زمین، تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌ها، پستی‌وبلندی‌ها، تصاویر سه‌بعدی ساختمان‌ها، کهکشان‌ها، اقیانوس‌ها و نیز امکان ذخیره‌کردن و به‌اشتراک‌گذاری.
  • نسخه ی حرفه‌ای: این نسخه با بهای ۳٫۹۹ دلار آمریکا ویژگی‌های نسخه ی رایگان را دارد؛ بعلاوه، با ابزارهای حرفه‌ای اضافی، به‌طور خاص برای کاربران تجاری طراحی شده‌است و دارای امکانات زیر است:
    • ساخت فیلم؛
    • اندازه‌گیری‌های سه‌بعدی از ارتفاعات، مناطق و مناظر طبیعی؛
    • چاپ تصاویر با وضوح بالا؛
    • افزودن بُردارهای بزرگ و فایل‌های تصویری؛
    • نقشه‌برداری.
  • نسخه ی آزاد: برای سازمان‌هایی که مقادیر بزرگ داده‌های زمین فضا دارند و به‌کمک آن قادر خواهند بود تا جهانی را با استفاده از تصورات و تصاویر هوایی و داده‌های خود بسازند. این نسخه دارای امکانات زیر است:
    • تهیه ی نقشه ی سفارشی و تزیین جاده‌ها براساس تصورات ذهنی و داده‌های شخصی؛
    • ساخت سریع برنامه‌های نقشه‌برداری برای کاربران شخصی با استفاده از ترابایت‌های داده‌های تصویری، پستی‌وبلندی‌ها و بُردارها؛
    • دسترسی به نقاط مختلف لایه‌های موردعلاقه و محفوظ نگه‌داشتن داده‌ها.

و حالا با افزونه جدید گوگل که برنامه Google Earth اضافه شده است ، شما می توانید مسافت و اندازه بین دو مبدا را با یکدیگر بسنجید و فضای دو محل را با یکدیگر مشخص کنید. بعد ارائه این افزونه برای ورژن اندروید و کروم ، حالا از این افزونه برای دستگاه های iOS نیز استفاده شده است.

اما با توجه بلاگ گوگل این افزونه یکی از پر بازدید ترین و درخواست شده توسط خیلی از مخاطبین این برنامه بوده است. حالا شما می توانید از این افزونه استفاده کنید!

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که فاصله بین منزل شما تا قطب شمال چه مقدار می باشد؟ یا شاید بخواهید فاصله بین مسافت دویدن خود را پیدا کنید. یکی از بزرگترین ویژگی های این برنامه امکان اندازه گیری مسافت و مناطق می باشد.

جدا از اینکه می توانید فاصله خود از یک فضای عجیب غریب را بسنجید ، این افزونه اندازه گیری زمانی که بخواهید خانه ای را خریداری کنید خیلی پُرکاربرد خواهد بود. شما می توانید برای مثال اندازه پارکی که در همسایگی شماست را به راحتی اندازه بگیرید. به همین راحتی!

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها