شناسایی برنامه نویسان با استفاده از هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد

0
487

کالاسودا_همانند آشپزی ، نقاشی و  نویسندگی ، زمانی که صحبت در مورد کد نویسی می‌شود ، هر برنامه‌نویس هم روش خود را در نوشتن الگوریتم‌ها دارد.

به هر مقدار که این رشته کد نویسی دنباله‌دار باشد این سبک از کد نویسی همانند یک نوع امضا برای برنامه‌نویس می‌شود.حال محققین کشف کرده‌اند که می‌توانند با استفاده از یک هوش مصنوعی کدها را کنار یکدیگر قرار دهند و شخص برنامه‌نویس را پیدا کنند حتی اگر این برنامه‌نویس ناشناس باشد.

صحبت‌های اخیر توسط پروفسور راشل گرین استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه درکسل است که همراه دانشجوی دکترا به نام آیلین کالیسکان بر روی این پروژه کار می‌کنند.

اینکه هوش مصنوعی موردنظر چگونه کار می‌کند احتمال دارد سوالی برای همگان باشد اما به‌زودی جواب‌های این سوالات مشخص خواهد شد.این موضوع می‌تواند به متخصصین کمک کند تا در آینده کارهای برنامه نویسان بررسی شود.بر اساس آزمایشی که بر روی کدهای گوگل انجام شد ، این هوش مصنوعی به‌خوبی توانسته است ۸۳ درصد از برنامه نویسان را تشخیص دهد.

خب سوال اصلی این است که این هوش مصنوعی چقدر مفید خواهد بود؟ این هوش مصنوعی می‌تواند در تحقیقات مربوط به هک یا شناسایی بدافزارها که می‌توانند همگی ناشناس باشند کمک شایانی انجام دهد. از این هوش مصنوعی همچنین می‌توان از مسائل قانونی مانند قانون حق کپی کاربردی باشد.اگرچه موضوع اصلی بیشتر در مورد حریم شخصی است که بعضی از برنامه نویسان علاقه‌ای ندارند که هویت خود را بنا به دلایل متفاوت آشکار سازند.البته احتمال دارد که نتایج این هوش مصنوعی همیشه به‌صورت مخفی مشخص شود تا افراد زیادی راجع به نام برنامه‌نویس مطلع نشوند.

توضیحاتی در مورد برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی کامپیوتر یا به‌اختصار برنامه‌نویسی به‌طورکلی به فرایند نوشتن و توسعه نرم‌افزار کامپیوتر گفته می‌شود. به بیان جزئی‌تر برنامه‌نویسی رایانه به معنای فرایند تبدیل و سوق دادن فرمول حل یک مسئله یا الگوریتم محاسباتی، به یک برنامه قابل اجرا است.

معنای برنامه‌نویسی رایانه در فرهنگ‌عامه می‌تواند به‌تمامی فرایند توسعه نرم‌افزار اطلاق گردد که شامل فعالیت‌های مختلفی همچون بررسی، توسعه، درک، طراحی الگوریتم؛ پیاده‌سازی، تست، اشکال زدایی و نگهداری نرم‌افزار‌های کامپیوتری نیز می‌شود. همچنین برنامه‌نویس به شخصی اطلاق می‌گردد که عمل برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار را انجام می‌دهد.

برنامه‌نویسی مستلزم فعالیت‌هایی همچون تحلیل و درک مسئله است و عموماً حل چنین مسائلی منجر به ایجاد یک الگوریتم می‌شود، بازبینی نیازمندی‌های الگوریتم که شامل صحت و میزان منابع مصرفی است، پیاده‌سازی (که معمولاً به‌عنوان کدینگ از آن یاد می‌شود) این الگوریتم در یک زبان برنامه‌نویسی مقصد، تست کردن، اشکال زدایی، نگهداری کد منبع، پیاده‌سازی سیستم ساخت و مدیریت مصنوعات مشتق شده مانند کد ترجمه‌شده به زبان ماشین برنامه‌های کامپیوتری. الگوریتم اغلب تنها به شکل قابل‌تجزیه و تحلیل برای انسان و قابل استدلال با منطق نمایش داده می‌شود. کد منبع به یک یا چند زبان برنامه‌نویسی، مانند ویژوال بیسیک، جاوااسکریپت، اسمال‌تاک، پایتون، جاوا، سی شارپ، سی پلاس‌پلاس و سی نوشته‌شده است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها