شهاب سنگی که با حمله به آمریکا زلزله ایجاد کرد

0
1565
شهاب سنگی که با حمله به آمریکا زلزله ایجاد کرد|کالاسودا

شهاب سنگی که با حمله به آمریکا زلزله ایجاد کرد|کالاسوداکالاسودا_اهالی ایالت میشیگان طی ۴۸ ساعت گذشته ، نه تنها بارش شهاب سنگ ، بلکه زلزله را پشت سر گذاشتند .اتفاقی که بی شباهت به فیلم های ژانر تخیلی نیست .

ما ایرانی ها و به ویژه اهالی کرمان ، سال سخت و پر زلزله ای را پشت سر گذاشته ایم ، اما نگاهی به وضعیت دیگر کشورها نشان می دهد که گویا این وضعیت محدود به کشور ما نیست و اهالی ایالت میشیگان آمریکا نیز یک آخر هفته پر التهاب را از سر گذرانده اند .

سحرگاه پنج شنبه یک شهاب سنگ سرگردان با قطر ۱.۸۲ متر و سرعت خیره کننده  ۴۵۰۶۱ ، وارد مدار زمین شد و برای ساکن زمین شدن، میشیگان را انتخاب کرد . البته به جز میشیگانی ها ،  ساکنان ایالت های ایلینوی، پنسیلوانیا، اوهایو،ایندیانا، میسوری ، اونتاریو(کانادا) نیز گوی درخشانی را در آسمان مشاهده کردند.

-meteor-michigan1|کالاسودااین فرود شهاب سنگ به خودی خود ، خطرناک و عجیب بود ، اما پیامد آن نیز به شدت اهالی میشیگان را دچار رعب و وحشت کرد .

درواقع پس از برخورد شهاب سنگ به زمین یک زلزله ۲ ریشتری نیز باعث شد بسیاری از ساکنان میشیگان به خیابان ها فرار کنند.مدت زمان کمی پس از این اتفاقات ،  سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد این رویداد پدیده آب و هوایی نیست از سوی دیگر ناسا اعلام کرد رویداد مذکور مربوط به  شهاب سنگی است که در شمال غربی دیترویت فرود آمده است.

قضاوت این که شهاب سنگ ها وحشتناک تر هستند یا وقوع زلزله ، چندان ساده نیست . اما به نظر می رسد این روزها قرار است از زمین و اسمان اتفاقات مهیج بر سر ساکنان کره خاکی ببارد .