شهر هوشمند دانانگ در ویتنام افتتاح شد

0
610

کالاسودا_ویتنام از شهر هوشمند دانانگ رونمایی کرد. شهری که قرار است یکی لز جذاب ترین شهرهای تاریخ ویتنام باشد.

یک شرکت پیشگام در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ویتنام (FPT ) اعلام کرده است که این کشور می‌خواهد در راستای هوشمندسازی شهرهای مهم و تجاری خود، شهر «دانانگ» را عرض مدت ۲  سال به یک شهر هوشمند تبدیل کند. قرار است امکانات و تجهیزات این شهر در حوزه‌های انرژی، بهداشت و سلامت، حمل و نقل عمومی و کشاورزی همگی هوشمند شوند.

اما ساخت چنینی شهری چه میزان هزینه در بر دارد؟ این شرکت قصد دارد ۱۵ میلیارد دونگ ویتنام معادل ۶۵۸  هزار دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا سومین شهر بزرگ این کشور را در سال آینده هوشمند کند. این شرکت همچنین اعلام کرده که پروژه هوشمندسازی شهرهای ویتنام تا سال ۲۰۲۰  میلادی به پایان خواهد رسید و شهروندان در این کلان شهرها قادر خواهند بود از امکانات گسترده و متنوع شهر محل سکونت خود استفاده کرده و لذت ببرند.

به گفته طراحان این پروژه، اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند از این پس کلید موفقیت، توسعه و پیشرفت شهرها در جهان به شمار خواهد آمد.دانانگ یک شهر بندری بزرگ در سواحل جنوب مرکزی ویتنام و سومین شهر بزرگ این کشور است. هزینه زندگی در این شهر نسبت به پایتخت و یک شهر دیگر، بسیار کمتر است ولی از لحاظ بازرگانی و تجارت از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

اینترنت اشیاء و شهر هوشمند در وهله اول در استفاده از زمان شهروندان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل و نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید