شهر هوشمند در ایران راه اندازی می شود

0
458
شهر هوشمند در ایران راه اندازی می شود

شهر هوشمند از جمله طرح هایی است که چندین نهاد دولتی در تلاش هستند تا آن را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شهر هوشمند از جمله طرح هایی است که چندین نهاد دولتی در تلاش هستند تا آن را اجرایی کنند به همین دلیل کمیته ای با نام کمیته ملی شهر هوشمند تشکیل شده و این کمیته در اولین گام تلاش دارد تا آئین نامه ای برای اجرای این طرح تهیه کند.

در این رابطه، دومین جلسه همفکری کمیته ملی شهر هوشمند به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران و با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

به دنبال همفکری ها و تصمیم های اتخاذ شده در نشست نخست، مقرر شد تا در بازه کوتاهی با همکاری کلیه اعضا، پیش نویس آئین نامه‌ای برای ترسیم چارچوب عملکردی کمیته ملی شهر هوشمند تدوین و از ظرفیت های قانونی موجود برای تصویب و ابلاغ آن بهره برد.

همچنین، در این نشست، مهندس صادق مالواجرد، معاون وزیر در حوزه شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی از همکاری کامل در زمینه تدوین و تصویب اسناد کمیته ملی شهر هوشمند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

یادآور می شود، در حال حاضر 20 شهر هوشمند در جهان وجود دارند که آمریکا، سوئد، هلند، استرالیا، دانمارک، فنلاند، کره جنوبی، ژاپن، سوئیس، فرانسه و انگلیس میزبان این شهرها هستند. آمریکا با داشتن 6 شهر هوشمند در این میان رکورد دار است که می توان از جمله این شهرها، نیویورک و شیکاگو را نام برد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها