شکست ایلان ماسک برای لغو قرارداد 2018 با SEC

0
97

مالک جدید توئیتر، ایلان ماسک، هنوز محدودیت‌هایی برای توئیت‌های خود دارد که در نتیجه‌ی مشکلات وی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر سر توئیت “تأمین بودجه” وی درباره خصوصی کردن تسلا است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، حتی با در نظر گرفتن شکایات ایلان ماسک مبنی بر اینکه او مجبور به انجام این معامله و در SEC شده است، امروز، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، لوئیس لیمان، علیه ماسک حکم داد و اعلام کرد توافق همانطور که در ابتدا نوشته شده باقی می‌ماند.

همانطور که می دانید در سال 2018 ماسک توئیتی را منتشر کرد و گفت قصد دارد شرکت تسلا را خصوصی کند؛ به‌دنبال انتشار توئیت، معاملات سهام تسلا در ابتدا تعلیق و سپس شاهد نوسان شدیدی شد. اما بعدها این معامله صورت نگرفت.

درنهایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل آن توییت‌ها، ماسک را به کلاهبرداری متهم و یک توافقنامه برای حل‌وفصل آن منعقد کرد.

یکی از چیزهایی که ماسک در این دادگاه می‌خواست؛ اما به آن نرسید؛ این بود که دادگاه از احضاریه SEC برای کسب اطلاعات جلوگیری کند.

قاضی لیمان اعلام کرد که دادگاه از بررسی اینکه آیا احضاریه به درستی صادر شده یا خیر منع شده است، اما همچنان معتقد است اگر دادگاه حق تصمیم گیری را داشت؛ شواهد ارائه شده نشان می‌داد که “SEC حق دارد موضوع را بررسی کند.”

ماسک، با رضایت در سال 2018، با ماده‌ای موافقت کرد که نیاز به تأییدیه پیش از هر گونه ارتباطات کتبی که حاوی اطلاعاتی برای تسلا یا سهامداران آن است، داشته باشد. او اکنون نمی‌تواند شکایت کند که این ماده حقوق او را نقض می‌کند.

همین امر در مورد استدلال او نیز صدق می‌کند که او این معامله را تحت “اجبار اقتصادی” انجام داده است.

طبقادعای قاضی ماسک مجبور به رضایت نشده است. بلکه برای اهداف استراتژیک خود و با مشورت و کمک مشاوران، داوطلبانه این قراردادها را منعقد کرد تا از مزایای آن، بهره مند شود.

ماسک اکنون نمی‌تواند به دنبال پس گرفتن توافقی باشد که آگاهانه و از روی میل منعقد کرده است.

با این حال، همه چیز در دادگاه امروز برای ماسک بد نبود. دادگاه به بررسی مشکلات وی با سهامداران تسلا که بر سر خرید 2.6 میلیارد دلاری تولیدکننده پنل‌های خورشیدی SolarCity توسط این شرکت در سال 2016 شکایت کرده بودند، پرداخت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها