صدها حساب کاربری اینستاگرام هک شد

0
302

کالاسودا_صدها حساب کاربری اینستاگرام هک شد. بسیاری از کاربران اینستاگرام طی روزهای اخیر مدعی شده اند که حساب کاربری آنان هک شده است.

همه چیز زیر سر احراز هویت دو مرحله ای است

طی روزهای اخیر صدها حساب کاربری اینستاگرام با وجود فعال بودن احراز هویت دومرحله‌ای هک شده‌اند. این درحالی است که این شبکه اجتماعی اعلام کرده مشغول بررسی مشکل است.

اینستاگرام در قالب یک پست وبلاگی اعلام کرده از اینکه برخی کاربران نمی توانند به حساب های کاربری خود دسترسی یابند مطلع شده و به زودی همه  مشکلات مربوط به آن را بررسی می کند.

تعداد حساب های هک شده مشخص است؟

همانطور که اشاره شد، پست وبلاگی اینستاگرام  یک روز پس از آن منتشر شد که وب سایت ماشابل گزارش داد صدها حساب کاربری در روزهای اخیر هک شده است.

اما اینستاگرام اعلام نکرده دقیقا  چه تعداد حساب کاربری تحت تاثیر این هک قرار گرفته اند. آخرین بیانیه اینستاگرام نشان می دهد عملیات هکرها بسیار گسترده است.

افزون بر این شبکه اجتماعی مذکور  در پستی که سه شنبه عصر منتشر شده بود از کاربران خواست تنظیمات امنیتی خود را بررسی و فرایند احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنند.

تنظیمات امنیتی تشدید می شوند

افزون بر همه این ها، اینستاگرام اعلام کرده مشغول ارتقای تنظیمات ۲FA است. درحال حاضر این شبکه اجتماعی برای ۲FA به پیامک متکی است که اقدام امنیتی چندان محکمی نیست. این درحالی است که برخی کاربران در روزهای اخیر اعلام کرده با وجود فعال بودن ۲FA حساب کاربری شان هک شده است.

منابع هک مشخص شده اند؟

یکی از پرسش های اساسی در خصوص هک اینستاگرام،این است که هنوز منابع هک مشخص نیستند. اما به نظر می رسد تعداد حمله ها از اوایل ماه جاری بیشتر شده است.

برخی می گویند هکرها روس تبار بوده اند و برخی دیگر معتقدند هکرها عده ای نوجوان هستند. با این وجود باید دید در نهایت هکرها به کدام گروه و دسته تعلق دارند.

اینستاگرام وعده توخالی داد

پیش از این اینستاگرام وعده داده بود که راه‌های مختلفی برای افزایش امنیت اینستاگرام (اینستاگرام امنیت کاربران این شبکه را افزایش می‌دهد) وجود دارد  که هر کدام به نحوی شما را در برابر مشکلات امنیتی در امان نگه می‌دارند. یکی از روش‌های امنیتی که این روزها اکثر اپلیکیشن‌ها روی آن مانور می‌دهند، سیستم تایید هویت دو مرحله است که بر اساس آن کاربر برای ورود به برنامه باید از دو مانع امنیتی عبور کند.

اما نکته این است که اتفاقا کاربران در سایه همین سیستم تایید دو مرحله ای هک شده اند.

نظر شما چیست؟ کاربران باید نگران باشند؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید