چطور در فیفا 20 ضربه پنالتی را گل کنیم؟

1
2179
ضربه پنالتی در فیفا 20

«اوه، پنالتی شد!» این جمله‌ هر گیمر عشق فوتبالی را به وجد می‌آورد. اما در فیفا 20، جدیدترین نسخه‌ی فیفای الکترونیک آرتز، قضیه کمی فرق می‌کند و جدا از اینکه چه تیمی را انتخاب کرده‌اید، واقعا گل کردن ضربه پنالتی در فیفا 20 سخت است. کار حتی از نسخه‌های قبلی فیفا هم سخت‌تر شده است.

در این راهنمای کوتاه توضیح می‌دهیم که چطور پنالتی را گل کنیم و همچنین از تغییراتی که در پنالتی ایجاد شده و مکانیزم جدید تمام کردن آن نوشته‌ایم.

چطور ضربه پنالتی در فیفا 20 را گل کنیم

ضربه پنالتی در فیفا 20

ضربه‌ی پنالتی در فیفا 20 تغییراتی داشته است اما به هر حال به سختی گل کردن ضربات ایستگاهی نمی‌رسد، ضرباتی که دینامیک‌های تازه‌ای نیز به آن اضافه شده است، مثل کات دادن توپ. ضربات پنالتی در ظاهر ساده به نظر می‌رسند اما حالا گیمرها مجبورند با دایره کمکی وسط صفحه کنار بیایند.

برای زدن ضربه ابتدا باید دایره را در نقطه‌ای که می‌خواهید توپ را بزنید قرار دهید. البته اگر در حالت couch co-op بازی کنید می‌توانید این دایره را خاموش کنید اما به هر حال در این حالت هم باید از همین دایره استفاده کنید، با این تفاوت که این بار شما نمی‌بینیدش. اصلا تعجب نکنید اگر توپ‌ از بالای اسکوربرد از زمین خارج شود.

مطمئنا همه‌تان می‌خواهید توپ را به کنج دروازه بفرستید، جایی که هرگز دستان دروازه‌بان به آنجا نمی‌رسد. کمی زمان می‌برد تا در ‌کنج زدن توپ ماهر شوید، پیدا کردن نقطه درست و زاویه مناسبی که توپ را به جای دلخواهتان بفرستد، کمی حساس است و سخت. سعی کنید دایره را در نقطه‌ی دلخواهتان ثابت نگه دارید، چون موقع دویدن بازیکن مدام تکان می خورد.

مرحله بعدی قدرت ضربه است. مقدار قدرت ایده‌آل برای ضربات پنالتی دو خط است. در این صورت دروازه‌بان این فرصت را پیدا نمی‌کند که به ضربه شما واکنش نشان دهد و آن را مهار کند. این مقدار قدرت چندان هم زیاد نیست که توپ به اوت برود؛ مخصوصا وقتی کنج دروازه را انتخاب کرده‌اید.

حالا که دو مورد بالا را یاد گرفتید، نوبت به چیره شدن بر مکانیزم جدید ضربه زدن به توپ، که در فیفا 20 تغییر کرده است، می‌رسد. قلق کار آنجاست که شما باید به محض اینکه پای بازیکن به توپ می‌رسد دکمه دایره یا B را فشار دهید. مطمئتا استاد شدن در ضربه پنالتی سخت است اما با تمرین زیاد این کار شدنی‌ست.

پنالتی پیشرفته: چطور پنالتی چیپ بزنیم

پنالتی در فیفا 20

وقتی در زدن ضربه پنالتی ماهر شدید، وقت آن است که یاد بگیرید دروازه‌بان را گول بزنید. وقتی که دارید به توپ نزدیک می‌شیود، اگر دکمه L1 یا LB را نگه دارید، توپ به حالت چیپ با سرعت کمی از بالای سر دروازه‌بان وارد دروازه می‌شود. این کار را باید با قدرت کم انجام دهید و دروازه‌بان به هر سمتی که بپرد چندان فرقی نمی‌کند و کاملا گیج می‌شود.

با درنظر داشتن همه این موارد، استاد ضربات پنالتی خواهید شد. بعد از آن دیگر وقت آن می‌رسد که این توانایی‌ها را به رخ دوستان‌تان بکشید!

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
حمید
حمید
3 سال پیش

چطور میتونم حالت co_up coach رو روشن کنم