طراحی محصولات اپل انسان محورتر می‌شود

0
90

به‌روزرسانی‌هایی که برای محصولات و سیستم‌عامل‌های آیفون، آی‌پد و مک ارائه شده نسبت به قبل انسان محورتر شده و با توجه به اشتباهات انسانی طراحی شده‌ است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، در اعلامیه‌های WWDC 2022، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری کوچک اما معنی‌داری رونمایی شد که حول محور یک فرد بسیار واقعی متمرکز شده‌اند: شما و من.

توسعه‌دهندگان ما را به‌عنوان «کاربران نهایی» می‌شناسند، اما ما انسان هستیم.

انسان‌ها با کاربران نهایی متفاوت هستند، زیرا ما به عنوان انسان کلمات را فراموش می‌کنیم، اشتباهات تایپی انجام می‌دهیم و به‌طور تصادفی یک ایمیل را قبل از آماده شدن، ارسال  می‌کنیم. انسان‌ها دارای شخصیت‌های فردی و نظرات قوی در مورد فونت‌فیس‌ها هستند، و ما دوست داریم دستگاه‌هایی که به صورت 24 ساعته حمل می‌کنیم، کمی بیشتر این موضوع را منعکس کنند.

در امسال WWDC اپل سعی کرده در طراحی و ویژگی‌ها به انسان اهمیت ویژه‌تری بدهد و محصولات و سیستم‌عامل‌هایش انسان محورتر  باشند؛ اما اشتباه نکنید کنترل زیادی وجود ندارد.

برای شروع، مک‌ها، آی‌پدها و آیفون‌ها نسبت به اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم طراحی شده‌اند.

برنامه Messages در هر سه پلتفرم به شما یک مهلت 15 دقیقه‌ای پس از ارسال iMessage می‌دهد تا اشتباهات تایپی را تصحیح کنید یا ارسال را لغو کنید.

Mail به شما این امکان را می‌دهد که یک ایمیل را در عرض 10 ثانیه پس از ارسال کنسل کنید. جستجو در برنامه Mail همچنین برای تصحیح اشتباهات تایپی و استفاده از مترادف‌ها به روز رسانی می‌شود.

در قابلیت دیگر ما همیشه نمی‌توانیم به یک متن یا ایمیل به محض خواندن آن پاسخ دهیم، اما نمی‌خواهیم آن را گم کنیم. به جای پین کردن آن به بالای صفحه، اپل به شما اجازه می‌دهد پیام را به عنوان خوانده نشده علامت گذاری کنید.

علاوه بر این گزینه‌های دیگر مانند افزودن بخش‌های سفارشی‌سازی قفل صفحه نمایش نیز در دسترس است.

می‌توانید فونت‌ها را تغییر دهید، رنگ‌های جدید را انتخاب کنید و ویجت ها را به صفحه قفل اضافه کنید.

البته گوشی‌های اندرویدی از مدت‌ها قبل این قابلیت‌ها را داشتند.

اما حتی پس از این پیشرفت‌های انسان محور، شما همچنان در دنیای اپل زندگی می‌کنید. همانطور که کریگ فدریگی، SVP نرم افزار می‌گوید، حتی با گزینه‌های شخصی سازی جدید، دستگاه به طور غیرقابل انکاری آیفون باقی می‌ماند. اپل انعطاف پذیری بیشتری را در نرم افزار خود و کنترل بیشتر در دستان خود دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها