طرح دوستی  Softbank با اوبر به سرانجام می رسد ؟

0
250
طرح دوستی  Softbank با اوبر به سرانجام می رسد ؟|کالاسودا

طرح دوستی  Softbank با اوبر به سرانجام می رسد ؟|کالاسوداکالاسودا_شرکت مخابراتی Softbank به فکر افتاده تا یک سرمایه گذاری شگفت انگیز در اوبر داشته باشد . این سرمایه گذاری با رقم خیره کننده ۱۰ میلیارد دلار انجام خواهد شد.

اما این سرمایه گذاری چه مزایایی خواهد داشت و یا به عبارت دقیق تر ، چه سودی برای شرکت ها رقم خواهد زد ؟ این توافق منجر به پایان منازعه حقوقی میان مدیر عامل سابق اوبر و موسس آن تراویس کالانیک و شرکت Benchmark Capital یکی از سرمایه گذاران اولیه در اوبر نیز می شود.

این موضوع می تواند یک برهان محکم و منطقی برای فعالیت های ۲ شرکت در حوزه سرمایه گذاری مشترک باشد . مدتی پیش در خبرها خواندیم که شرکت اوبر ۲۰ نفر از کارکنان ارشد خود که برخی از آنها موقعیت های مدیریتی مهمی را در اوبر در اختیار داشتند، اخراج کرده است.

اکنون این سرمایه گذاری مجدد می تواند روحی تازه در کالبد اوبر تابانده و البته راهی برای توسعه سود دهی در Softbank  باشد .این شرکت به دنبال سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در اوبر است که به معنای اختصاص ۲۰ درصد از کل اوبر به آن است.

شرکت شناخته شده اوبر امیدوار است با این توافق بتواند سرمایه لازم برای توسعه فعالیت های خود در آمریکا و خارج از آن را به دست آورد. این شرکت به تازگی تعداد اعضای هیات مدیره خود را از ۱۱ به ۱۷ نفر افزایش داده است.

اما مسئله این جا است که عبور اوبر از سد مشکلات اخیر چندان ساده نیست . این شرکت طی سال گذشته با اتهامات ناخوشایندی مثل مزاحمت های جنسی مدیران ارشدش دچار بحران بود .

بر همین اساس هم هست که اوبر  در ماه های اخیر به شدت در تلاش است تا وجهه عمومی خود را بهبود بخشیده و سرمایه های جدیدی را جذب کند.

 شرکت هاب Benchmark Capita که ۱۳ درصد از اوبر را در اختیار دارد در ماه آگوست کالانیک را تحت پیگرد قضایی قرار داده بود و مدعی شده بود که وی سهام داران اوبر را فریب داده تا بتواند کنترل سه کرسی در هیات مدیره این شرکت را به دست آورد و آنها در اختیار حامیان خود قرار دهد.

باید دید آینده این همکاری به کجا می رسد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها