طرح محدود سازی Forwarded Massage در اپلیکیشن واتساپ

0
420

کالاسودا_یکی از مواردی که خبرهای چند روز قبل به آن پرداختیم در مورد انتشار اخبار جعلی در واتساپ که باعث به قتل رسیدن فردی در هندوستان شد ، صحبت کردیم.

اپلیکیشن واتساپ به تازگی محدودیتی در زمینه پیام ها اعمال کرده است. صاحب این برنامه فیسبوک می باشد که اخیراً تلاش های بسیاری در زمینه جلوگیری از اخبار جعلی انجام داده است. این محدود سازی پیام های واتساپ فعلاً حالت آزمایشی دارد و این چیزی بود که این شرکت امروز اعلام کرد.

جدا از تمام این دلایل واتساپ به دلایل امنیتی و جلوگیری از انتشار اخبار جعلی تصمیم به اعمال این محدودیت ها کرده است. این آزمایش ها به دلیل مشکلاتی بود در هند در زمینه انتشار اخبار جعلی منتشر شده صورت گرفته بود و منتهی به این موضوع فردی نیز به قتل رسید. البته پلیس حدود ۴۸ مضنون را دستگیر کردن که در این جنایت دست داشتند. این فرد بیگناه نیز به این دلیل بود.

این آزمایش برای تمام کاربران فعال گردیده است.در کنفرانس خبری شرکت واتساپ اعلام گردید که کاربران این شرکت در هندوستان در نهایت می توانند ۵ پیام Forwarded به دیگر افراد ارسال کنند. در بخش جهانی این مقدار ۲۰ پیام خواهد بود. این شرکت در کنفرانس خود اعلام کرد : (( ما معتقدیم که این تغییرات می تواند در زمینه جلوگیری از انتشار محتوا و خبر جعلی موثر واقع گردد و این پیام ها را پیش از پیش امن تر گرداند. ))

واتساپ یک برنامه پیام‌رسانی فوری برای تلفن‌های هوشمند است. این برنامه توسط شرکت سهامی واتساپ ساخته شده‌است. مؤسس شرکت و سازنده این برنامه یان کوم است. پیام‌رسان WhatsApp سامانه‌ای نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند اندروید، آیفون، نوکیا، و بلک‌بری و سیمبیان است. این پیام‌رسان از ارتباط دیتا برای فرستادن پیام استفاده می‌کند. افزون بر توانایی فرستادن متن ساده می‌توان فایلهای رایانه‌ای مانند پی‌دی‌اف، نگاره، آوا و ویدئو را با واتساپ فرستاد.

این پیام‌رسان در دی ماه ۱۳۹۴ اعلام کرد که برای همیشه رایگان خواهد بود. پیش از آن این سرویس پیام‌رسانی تنها سال اول رایگان بود و پس از آن ۰٫۹۹ دلار در سال باید پرداخت می‌شد. همچنین مدیر واتساپ در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۵ اعلام کرد که تمامی پیام‌ها و تماس‌های این مسنجر به طور کامل رمز نگاری می‌شوند. واتساپ و نرم‌افزارهای شبیه به آن امروزه با گسترش اینترنت همراه، جایگزینی برای اس‌ام‌اس یا پیام‌های متنی کلاسیک شده‌اند. واتساپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۳۰۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده‌اند. در اوایل فوریه ۲۰۱۶ واتساپ اعلام کرد که تعداد مشترک‌های شبکه از مرز یک میلیارد نفر گذشت.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها