فیسبوک برای مناطق محروم اینترنت ماهواره ای می‌فرستد

0
628

کالاسودا – شرکت فیسبوک تائید کرده است که در حال ساخت اینترنت ماهواره ای است.

این شبکه اجتماعی در حال کار بر روی پروژه ماهواره ای جدیدی است که ارتباطات اینترنت با پهنای باند وسیع را برای مناطق بدون دسترسی یا دسترسی کم فراهم کند.

اسناد درخواستی که از جانب فیسبوک به قانون آزادی اطلاعات ارسال شده است، دارای چندین تبادل ایمیل بین مقامات FCC و نمایندگان فیسبوک از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ است.  در پیامهای سال ۲۰۱۸، فیسبوک به برنامه کاربردی ماهواره ای از ماهواره آتنا اشاره می کند.

اوایل امسال، شایعاتی شروع به پخش شدن کردند که این شرکت در حال بر روی یک پروژه ماهواره ای دیگر بود. مرکز IEEE فاش نکرد که ماهواره آتنا که ظاهراً اشاره به فیسبوک دارد. اکنون ما مطمئنا می دانیم که فیسبوک در پس این برنامه است، چرا که شرکت پروژه آتنا را تائید کرد، اگرچه هنوز برنامه های دقیق و مشخص این ماهواره اکنون مشخص نیست.

فیسبوک پیش از این نیز در فناوری ماهواره ای مشغول به کار بود. پیش از این، این شبکه اجتماعی قرار بود اینترنت ماهواره ای را برای بخش هایی از آفریقا در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کند، اما زمانی که موشک فضایی اسپیس ایکس طی یک آزمایش منفجر شد و پروژه از دست رفت.

این شبکه اجتماعی سرمایه گذاری بزرگی را در زمینه اتصالات اینترنت به مکان هایی انجام داده است که مردم دسترسی به اتصالات پهنای باند را ندارند. این شرکت پیش از این یک هواپیمای بدون سرنشین اینترنتی به نام  Acquila را نیز تست کرده بود، پروژه ای که اوایل امسال کنسل شد.

علاوه بر این فیسبوک برنامه ای برای انجام ماموریت برای جهانی شدن دارد، آنلاین شدن بخش های دور افتاده جهان بخش مهمی از برنامه های فیسبوک است. این شبکه با بیش از ۲ میلیارد کاربر، در تلاش است تا راه های نوآورانه ای برای رسیدن به مخاطبین جدید پیدا کند و کسب و کار خود را رشد و توسعه دهد.

طبق تعریف انجام شده کاربران برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای باید سخت افزار مرتبط را خریداری کرده و در خانه نصب کنند. اینکه کاربران تا چه میزان می ‌توانند اینترنت استفاده کنند، هنوز معلوم نیست اما هدف گذاری اولیه بر مبنای عرضه اینترنت رایگان برای مردم محروم بوده است.

شرکت های اینترنتی در مناطق محروم معتقدند این برنامه به فیسبوک و شرکایش در توسعه بازار اینترنت کمک می کند. طرح تازه فیسبوک در نظر دارد از تکنولوژی های موجود ماهواره ای به دسترسی آسان اینترنت ایجاد کند. به نوشته مارک زوکربرگ فیسبوک در سال گذشته راه های کاربرد هواپیما و ماهواره را برای فرستادن امواج از اینترنت به زمین بررسی کرده است. او افزوده متصل کردن جوامعی که در نقاط دورافتاده زندگی می کنند با استفاده از زیرساخت های معمول بیش از حد دشوار و ناکافی است به همین دلیل به تکنولوژی های تازه نیاز است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید