عذرخواهی رسمی Apple از WordPress

0
437

Apple با یک معذرت خواهی، فشار‌های خود را از روی WordPress بر داشت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از The Verge، روز جمعه دنیا در کمال تعجب دید که Apple چگونه WordPress را وادار به پولی کردن اپلیکیشن رایگان خود برای iOS کرد.

این اجبار باعث می‌شد که WordPress ناچار به طرح‌های مخصوص با قیمت‌های تعیین شده باشد تا به این ترتیب، Apple سود 30 درصدی خود را از آنها بگیرد.

با این حال تنها یک روز بعد پس از سر و صدای فراوان پیرامون این موضوع، Apple عقب نشینی کرده و برای اولین بار در تاریخ تصمیم به معذرت خواهی گرفته است.

کمپانی می‌گوید WordPress دیگر ناچار به اضافه کردن طرح‌های پولی و پرداخت‌های درون برنامه ای به اپلیکیشن خود نخواهد بود.

البته Apple در بیانیه‌‌ی خود تقصیر ماجرا را به طور کامل به گردن نگرفته است.

Apple می‌گوید WordPress کار صحیح را انجام داده و تبلیغات طرح‌های پولی خود را از داخل اپلیکیشن حذف کرده است.

از این رو اجباری به اضافه کردن پرداخت‌های درون برنامه ای به اپلیکیشن، نیست.

با وجود اینکه این حرف Apple صحیح است، یک مشکلی در این میان وجود دارد؛ WordPress تبلیغات خود را ماه‌ها پیش از برنامه حذف کرده بود!

تا اینجای کار WordPress هیچ طرحی را از طریق اپلیکیشن خود به فروش نرسانده و تنها اشاره ای کوچک به طرح‌های پولی در وبسایت رسمی خود کرده بود.

علاوه بر این، حتی در نسخه‌‌ی قدیمی نیز WordPress هیچ گونه راهی برای خرید این طرح‌ها از راه اپلیکیشن خود در نظر نگرفته بود.

افرادی که به نسخه‌های قدیمی‌تر دسترسی دارند نیز صحت این ادعا را تایید می‌کنند.

به این ترتیب Apple کمپانی WordPress را مدت‌ها پس از حذف این موارد از اپلیکیشن خود، وادار به اضافه کرده پرداخت‌های درون برنامه ای کرده است.

حتی بد تر از آن، موسس WordPress مت مولنوگ به Apple پیشنهاد داده بود که تمام اشاره به طرح‌های پولی را از داخل وبسایت رسمی خود نیز حذف کند.

با وجود اینکه محتوای موجود در WordPress.com تحت حوزه‌‌ی اختیارات Apple نیست، کمپانی Apple این ایده را نیز پس زده بود!

با تمام این اوصاف، Apple به لطف توجه عمومی به توییت‌های مولنوگ، بالاخره از موضع خود عقب نشینی کرده و فشار‌ها را از روی WordPress برداشته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها