عضو جدید خانواده گوگل ستون پنجم و جاسوس از کار درامد

0
356
 عضو جدید خانواده گوگل ستون پنجم و جاسوس از کار درامد|کالاسودا

 عضو جدید خانواده گوگل ستون پنجم و جاسوس از کار درامد|کالاسوداکالاسودا_خبرهای جدید که از عضو جدید خانواده گوگل به گوش می رسد چندان خوشایند نیست و نشان از نا امنی این محصول دارد. درواقع gogle home mini  آن قدرها هم امن نیست .

این موضوع تا حدی جدی شده که نگرانی از ضبط تمام صداهای محیطی توسط بلندگوی هوشمند گوگل به موضوع داغ بسیاری از پایگاه های خبری تحلیلی حوزه تکنولوژی تبدیل شده است .

این بسیار ناخوشایند است که یک بلندگوی کوچک تمامی صداهای محیطی را بدون اجازه صاحبش ثبت و ضبط کند. اما به نظر می رسد  google home mini  دقیقا همین کار را انجام می دهد و در صورت هک شدن این محصول ان هم در یک مکان مهم فاجعه هایی جبران ناپذیر به بار خواهد امد . افزون بر این ها این موضوع می تواند منجر به نگرانی هایی جدی برای  کاربران  در خصوص نقض حریم شخصی‌یشان برانگیخته است.

در رونمایی های اولیه قرار بود؛  بلندگوهایی مانند هوم مینی تنها پس از شنیدن اصواتی مانند هی گوگل یا باشه گوگل فعال شده و فرامین دریافتی را اجرا کنند.

بر اساس اطلاعات اولیه ، عرضه بلندگوهای هوشمند در سال های اخیر توسط شرکت های مختلف فناوری رواج یافته و از این بلندگوها برای جستجوی اینترنتی، خرید آنلاین، صدور دستورات مختلف صوتی و غیره استفاده می شود.بنابراین این بلندگو ها فعالیت هایی بسیار فراتر از حد تصور خواهند داشت .

این موضوع وقتی پیچیده تر می شود که بدانیم ، برخی از این بلندگوها صدای کاربران اطراف خود را هم ضبط می کنند و همین امر نگرانی هایی را موجب شده است. بلندگوی home mini  این شرکت هم از مشکل جاسوسی و نقض حریم کاربران مستثنی نیست و قادر به تشخیص  دستورات کاربر از دیگر صداهای محیطی نیست.

در پی تشدید اعتراضات به گوگل، این شرکت با صدور بیانیه ای مشکل یادشده را به رسمیت شناخته و از عرضه وصله نرم افزاری برای حل مشکل یادشده در تاریخ ۷ اکتبر خبر داده است.

همچنین گوگل از مردم خواسته در صورت مواجه شدن با مشکلات امنیتی حاد، جهت پشتیبانی با شماره ۹۱۲۱-۹۷۱-۸۵۵-۱ تماس حاصل کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها