عمر طراحی گوشی هایی با باطری های قابل تعویض به پایان رسیده است

0
797

عمر طراحی گوشی هایی با باطری های قابل تعویض به پایان رسیده است|کالاسودا کالاسودا – به نظر میرسد در عصر جدید همه طراحان گوشی ها به سمت طراحی گوشی هایی بروند که غیر قابل تعویض باشد و باطری های قابل تعویض به بازار بر نخواهند گشت.
با مشکلاتی که این روزها برندهای بزرگ بر سر حجم مصرف باطری و شکایت مشتریان و تعویض آن پیش آمده است، انتظار میرود که عمر حیات این گوشی ها به پایان رسیده و بهتر است از باطری غیر قابل تعویض در گوشیها استفاده شود. چند روز پیش اپل و سامسونگ به خاطر مشکلات باطری خود رسما عذرخواهی کردند و اپل پذیرفت که باطری های ایفون و دیگر باطری دستگاه های قدیمی این برند دارای نقص کند شدن است.
اپل دو راه پیش پای مشتریان گذاشت : یا اینکه باطری دستگاهشان را با یک باطری ۲۹ دلاری تعویض کنند، یا اینکه منتظر اپدیت نرم افزاری بعدی برای حل این مشکل بمانند. همه این مسائل و مشکلات ممکن است برندی چون اپل را به این فکر فرو برد که در طراحی خود از باطری های غیر قابل تعویض استفاده کند.
باتری غیر قابل تعویض دیگر برای خریداران گوشی‌ هوشمند اهمیتی ندارد و نمی‌تواند به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده شود. این موضوع سبب شده است که امروزه تجربه‌ ی بهتری هنگام کار کردن با گوشی‌ هوشمند داشته باشیم؛ تجربه ‌ای که حاضر نخواهیم بود به خاطر تعویض باتری از دست بدهیم.