فاش شدن کمک‌ هکرهای روسیه به پیروزی ترامپ در انتخابات 2016

0
2280

کمیته سنا به این نتیجه رسید که کمپین مبارزات انتخاباتی ترامپ از کمک هکرهای روسی در سال 2016 استفاده کرده است. یک گزارش 966 صفحه‌ای نشان می‌دهد که کمپین مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور در سال 2016  از اسناد سرقت شده توسط هکرهای خارجی مانند هکرهای روسی استفاده کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، گزارش 966 صفحه از طرف کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، حاکی از تمایل کمپین ترامپ برای استفاده از اسناد هک شده علیه نامزد دموکرات هیلاری کلینتون بود. در این گزارش ذکر شده که روسیه از وب سایت ویکی لیکس برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 استفاده کرده است.

در این گزارش موارد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد در تبلیغات ترامپ از مطالب سرقت شده توسط هکرهای روسی استفاده شده است. علاوه بر این بین کمپین تبلیغاتی ترامپ و وب سایت ویکی لیکس که اسناد سرقت شده توسط هکرهای روسی را علناً منتشر می‌کرد؛ اقدامات هماهنگی مشاهده شده است.

حملات سایبری روسیه علیه کمپین مبارزات انتخاباتی کلینتون تأثیر ماندگاری بر روی سیاست‌ها و فعالیت‌های شرکت‌های فناوری آمریکا گذاشته است.

البته هنوز هم این حملات سایبری متوقف نشده است. کشورهایی مانند چین، ایران و روسیه به طور فعال برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2020 از طریق حملات سایبری و رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها